/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Aircondition og automatisk klimaanlæg?!
Fra : Linkin_noller
Vist : 1521 gange
50 point
Dato : 08-08-03 13:34

Ville lige høre hvad forskellen er på de to ovennævnte ting??
L_N

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 60 point
Dato : 08-08-03 13:40

1. Aircondition = Du justere selv temperaturen. Bliver det for varmt skruer du ned og omvendt.
2. Klimaanlæg = Du stiller temperaturen til f.eks 22 grader og der bliver den året rundt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-08-03 13:46

NB: Husk på at stille temperaturen til +/- 5-8 grader lavere end udenfor, ikke mere... hvis du ikke vil blive forkølet.
Klimaanlæg er det absolut ultimative, du har flere justerings muligheder (koster også mere).
Som nævnt tidligere, stiller du den på f.eks 22 grader, så forbliver temperaturen inde i bilen 22 grader uanset om du futter rundt på nordpolen eller i afrika.
På de rigtigt dyre modeller kan du også vælge diff. temperatur imm. ude temperatur og inde temperatur, men husk som nævnt tidligere, det der med de +/- 5-8 grader.
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : Linkin_noller

Dato : 08-08-03 13:46

Ok, takker!! Du får pointene.. ;)
L_N

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 08-08-03 14:27

HæHæ.. ville lige tilføje at Citroen C5 har lavet klima til hver side af bilen. Noget med at hvis solen skinder ind af den ene side så køler den mere så lufttempraturen er den samme konstant. Ellers ved jeg ikkehelt hvordan det virker. Men ved lyder flippet. Men tør ikke tænke på hva det koster *LOL*

Jeg køre selv med klima og tror ikke jeg kan undvære det i min næste bil da det bare virker kanon. Du sidder dig ind i bilen uden at skulle tænke på at tænde for dit og dat. den styre selv hvor stort tryk der skal på luften.(Har bilen stået i solen ja så køre den på næsten fulde knald og sænker selv derefter samtidig med bilen blive kølet ned.

Dette var så lige et tillæg til CLAN som nu var den første med svaret på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 08-08-03 14:27

HæHæ.. ville lige tilføje at Citroen C5 har lavet klima til hver side af bilen. Noget med at hvis solen skinder ind af den ene side så køler den mere så lufttempraturen er den samme konstant. Ellers ved jeg ikkehelt hvordan det virker. Men ved lyder flippet. Men tør ikke tænke på hva det koster *LOL*

Jeg køre selv med klima og tror ikke jeg kan undvære det i min næste bil da det bare virker kanon. Du sidder dig ind i bilen uden at skulle tænke på at tænde for dit og dat. den styre selv hvor stort tryk der skal på luften.(Har bilen stået i solen ja så køre den på næsten fulde knald og sænker selv derefter samtidig med bilen blive kølet ned.

Dette var så lige et tillæg til CLAN som nu var den første med svaret på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 08-08-03 14:27

HæHæ.. ville lige tilføje at Citroen C5 har lavet klima til hver side af bilen. Noget med at hvis solen skinder ind af den ene side så køler den mere så lufttempraturen er den samme konstant. Ellers ved jeg ikkehelt hvordan det virker. Men ved lyder flippet. Men tør ikke tænke på hva det koster *LOL*

Jeg køre selv med klima og tror ikke jeg kan undvære det i min næste bil da det bare virker kanon. Du sidder dig ind i bilen uden at skulle tænke på at tænde for dit og dat. den styre selv hvor stort tryk der skal på luften.(Har bilen stået i solen ja så køre den på næsten fulde knald og sænker selv derefter samtidig med bilen blive kølet ned.

Dette var så lige et tillæg til CLAN som nu var den første med svaret på spørgsmålet.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 08-08-03 18:35

copycatDK, kan lige tilføje at det har Mercedes og BMW haft i lang tid. Og mange nye klimaanlæg har mulighed for at just temp i hver side og for og bag.

Kommentar
Fra : 4motion

Dato : 16-08-03 10:13

--> copycat: VW og Audi har det også som standard på klimatronik og som geu skriver har Mercedes og BMW haft bi-zone klimatronic i mange-mange år.