/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Præstø handelsforening anno 1883
Fra : LisBJensen
Vist : 647 gange
10 point
Dato : 06-08-03 22:00

Hej
Jeg er igang med at samle materiale til en hjemmeside for Handelsstandsforeningen i Præstø. den blev stiftet 6.10.1883.

Er der nogen der kan oplyse om hvem der startede den.

Jeg har været på arkivet i Præstø, og de havde en smule materiale, men ikke meget.

Skule I Kende til nogen der ved noget vil jeg gerne høre nærmere.

Lis B. Jensen

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-08-03 22:15

Er der virkelig ingen i Præstø der ved det !!!
Så er det sørme liiidt af en opgave du der er kommet på

Hvad med arkiverne i Fladså og omkring Præstø....
nogen af de der meget kreative hoveder i byen må da have noget - eller tip om hvor du kan prøve.

Hilsen Karina ( Præstø )

Held og lykke... håber der dukker nogen op der ved det

P.S glæder mig til, at se siden

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-08-03 22:23

Kig du bare:
http://www.praesto-handels-og-erhvervsforening.dk

Er du en af medlemmerne??

Lis

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-08-03 22:28

Det er ikke så lang tid siden at Fnollerpigen havde et indlæg om Præstø. Mon ikke "købmanden" ved noget. Var han ikke medlem af den forening? Prøv at spørge ham.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-08-03 22:48

Sansynligvis.
Hvilken af dem.
Seriøse svar modtages.

Lis

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-08-03 22:53

Nej er ikke medlem - er bare borger i byen ....

håber da den nye side bliver anderledes grel i farverne end kommunens egen side

>>ans neeej, det ved købmanden ingenting om......

Karina
der ikke har bedre bud - men skulle jeg støde på relevant materiale - skal jeg nok huske på jer.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 06-08-03 23:11

Tak.
Jeg sidder oppe på Vesterbro 1 denne og næste Uge. Ellers må du kontakte Madam Hviid.
Farverne vil sandsynligvis ændre sig undervejs. Vi er ikke helt færdige endnu.

Lis

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 06-08-03 23:55

Ja, men det gør jeg så bare - jeg laver selv hjemmesider - så det glæder mig at også Handelsstandsforeningen får en nu......

Held og lykke

Karina

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 07-08-03 00:13

Du kan da også kigge forbi:
http://home1.stofanet.dk/lisbjensen
her er gode tips til genealogi velkomne.

Lis

Kommentar
Fra : snapshot112

Dato : 31-10-03 16:53

Hejsa.

Synes det lyder interresant. Jeg er også fra Præstø og kender da til et par personer i byen der muligvis kan hjælpe dig....!! jeg ved selvfølgelig ikke hvem og hvad du har haft fat i men en tidligere lærer på Abildhøjskolen har en enorm indsigt i Præstø's lokal historie og holder flere gange årligt foredrag på Fjordgården han kunne jo være en god person og kontakte.

Jeg vil ikke poste hans tlf nr osv her men sender det i stedet til din private e-mail som jeg har fundet på din hjemmeside.

MvH

SnapShot112

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 31-10-03 17:13

Hej Snapshot
Tak for dit svar.

jeg må lede videre. Håber der måske er nogle personer i Præstø, der ligger inde med gamle referater eller andet. Ihvertfald findes de ikke hos den nuværende formand.

Lis Jensen