/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køler hjælp!
Fra : Poe
Vist : 421 gange
200 point
Dato : 03-08-03 14:57

Davs :D

Jeg har lidt problemer med min computer:
Min computer bliver ofte 90-100 grader og nogle gange ved disse høje grader går den i blå skærm, et eller andet med Fysisk Lagering! Jeg er ved at være træt at når man sidder også spiller, så kager den helt, hvilket sker ret ofte! Det kan ikke passe at det er sundt den er over 90 grader! Jeg har hørt et sted at max var 70 grader. Jeg tror den går i "Fysisk lagering" når bundkortet når de 100 grader, men er ikke sikker om det er grænsen! Kan det være fordi den slukker nå den bliver for varm?
Jeg har også lige fundet udaf at min køler kun kører med 1555rpm og en tilsvarende computer kører ned 2900rpm!

Hvad skal jeg gøre for at få min temp ned på bundkort?

Hilsen Morten!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 03-08-03 15:25

Prøv med en anden blæser/køleplade.

MVH

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 03-08-03 17:47

Men du skal også sørge for at varmen kan komme væk og ud af kabinettet, og især at den varme udblæsning ikke kommer tilbage til kabinettet. Der bør være luft (plads) omkring din comp.
Emesen.

Kommentar
Fra : toploader33

Dato : 03-08-03 18:00

Davs
Du kan som "viskinge" skriver prøve med en anden køler. Du skal også sørge for at der ikke er støv rundt omkring dine pc dele. Hvis du er lidt teknisk snedig, kan du tage en flexslange på Ø=50m/m. og montere den et sted i kabinetet, evt. bagpå. og der sætte en 12 V. blæser. Som skal puste luft ind på cpu en. Derved blir den lidt køligere. Alternativ er at bore et par huller i hver sin side og der montere 2* blæser 1 i hver side. på omkring Ø= 80 m/m. Den ene skal suge den anden skal puste. ( husk at komme filter på da der vil komme en del støv, som jo også er med til at varme )

Med venlig hilsen

toploader33

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 03-08-03 18:43

Hej Poe,

Prøv en anden køler og sørg for at din puter kan komme af med varmen.
Jeg har lige købt en Spire Wisper Rock IV koster € 12,- den er god og støj fri.
Min puter står i et møbel hvor kun bag kanten er åben. AMD 1800+ temp 53 grader og vores udendørs tempratur er nu 27 grader.

Mvh,
Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 03-08-03 23:59

undskyld prisen er 12,- euro

Henning

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-07-04 07:01

Vær venlig at lukke dit spørgsmål.

MVH