/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Batfil
Fra : thewolf
Vist : 647 gange
50 point
Dato : 01-08-03 01:52

Hei
Er det mulig å lage ei batfilfil, som sletter alle cookies og filene i Temperary Interfiles, hver gang windows starter?, gjelder maskiner som kjører win95 / 98.
Og ei tilfelle, er der noen som har ei fil liggende
Takker for svar

Accepteret svar
Fra : sferling

Modtaget 60 point
Dato : 01-08-03 02:46

Hej,
Jeg har ikke lige et win98 system at prøve den på, men du kan da prøve

del c:\windows\cookies\*.txt
deltree /y c:\windows\"Temporary Internet Files"\Content.IE5

Du må selv rette det til efter hvordan din maskine er indrettet,husk " " omkring navne med mellemrum.
Jeg går ud fra at den sidste linie vil efterlade mapperne fordi der er en skjult fil desktop.ini
Hvis den giver en fejlmeddelelse kan man leve med det og svare jaeller nej hver gang elelr kigge på hjælpeteksten ved at skrive deltree /? og så tilføje den eller de switche der gør at den sletter skjulte filer.

vh. Søren

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 01-08-03 10:55

hei igjen
Etter en liten forandring på koden slik som dette

del c:\windows\cookies\*.*
deltree /y c:\windows\"Temporary Internet Files"\*.*

så funket det bra, unntaken at den spurte om eg ville slette den og den, og siden desse maskinene ( ca 30 stk )står på en skole, så tenkte eg på at den kunne slette desse filer, uten å få bekreftelse fra meg.
Er dette mulig å få til.
Takker for svar

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 01-08-03 10:57

Hej Thewolf
du kan tage dette script og gemme det som en bafil.

del c:\WINDOWS\"Temporary Internet Files"\*.*
del c:\windows\"Cookies"\*.*

Træk derefter batfilen ind i start som ligger i start menuen programmer og start

Håber du kan bruge dette det virker ved mig.

Hilsen Pcboy

Kommentar
Fra : pcboy

Dato : 01-08-03 12:08

Jeg tror ikke det kan lade sig gøre

Hilsen pcboy

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 02-08-03 00:42

Hei igjen
Er nå kommet nærmere målet, slipper nå å bekrefte sletting, men kunne tenke meg at vinduet lukket seg selv.
Nå står Dos vinduet på skrivebordet med teksten Fullført tempcookfiles
Det beste var nok at det ikke viste seg i det hele tatt, er det mulig, om ikke annet enn at det lukker seg selv etter fullført jobb
Min kode ser slik ut

Echo Off
deltree /y c:\windows\temp\*.*
deltree /y c:\windows\cookies\*.*
deltree /y c:\windows\"Temporary Internet Files"\*.*
EXIT

Kommentar
Fra : thewolf

Dato : 02-08-03 02:11

Hei
Svaret var på en måte veldig enkelt.
Laget en snarveg til Oppstartsmappa i windows, på den høgreklikket eg fila, egenskaper deretter klikket eg på fanen Program, for så å sette hake i ruta Lukk ved Avslutting. Det var det hele . Nå blir eg spart for mye ekstra arbeid på jobb.
Koden igjen var denne
Echo Off
deltree /y c:\WIN98\temp\*.*
deltree /y c:\WIN98\cookies\*.*
deltree /y c:\win98\"Temporary Internet Files"\Content.IE5
EXIT

Takker til de som har prøvt å hjelpe

Godkendelse af svar
Fra : thewolf

Dato : 02-08-03 02:14

Tak for svaret sferling.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-03 10:06

thewolf -> Jeg ved der er svaret, men her er en løsning til at slette cookies og midlertidige internet filer ved opstart :

Fra DOS command prompten laver du en fil, hvis 'del' kommandoen forventer et y, sådan: echo y > yes
. ...eller hvis 'del' kommandoen forventer et j således: echo j > yes

Nu laver du så en fil der hedder slet.bat sådan: echo del c:\win98\cookies\. < yes > slet.bat
Disse filer (yes og slet.bat) skal ligge i roden på c: altså samme sted som din autoexec.bat.

I din autoexec.bat skriver du en linie ind, hvor der skal stå : call slet.bat
og en linie hvor du skriver : deltree /y c:\win98\Temporary Internet Files\Content.IE5

Nu vil cookies og midlertidige internet filer blive slettet når du booter uden du bliver promptet for noget.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 02-08-03 21:28

Hej igen

Når jeg foreslog masken *.txt var det for at undgå at skulle bekræfte, hvad man skal med *.*
Alle mine cookies er txt-filer
Jeg menet at huske at deltree med switchen /y slettede uden yderligere spørgsmål
molekyles løsning er lige et trin mere avanceret med omderigering
Hvis der kommer problemer med system- eller sjulte filer den ikke vil slette kan man oftest finde løsningen i hjælpeteksten - det skifter lidt med version af styresystem.

vh Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-08-03 22:06

I autoexec.bat tilføjer du så kommandoen : c:\win98\command\attrib -h -a -s c:\win98\Temporary Internet Files\Content.IE5 /s

..før: deltree /y c:\win98\Temporary Internet Files\Content.IE5 ; i din autoexec.ba0t

Hvis der er problemer med skjulte filer

Så sku' den være hjemme.