/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Male en glasfiber båd.............???
Fra : thomasorndrup
Vist : 2419 gange
70 point
Dato : 30-07-03 18:45

Jeg har en glasfiber jolle, som jeg godt kunne tænke mig fik en opfriskning.
Og ville derfor høre om man kan få maling til glasfiber.

Jeg ved at man kan få noget til under vandlinien, men kan ikke finde noget til ove

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 30-07-03 19:09

Du skal bruge Topcoat+hærder, kig ind på www.biltema.dk

mvh
rfh

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 30-07-03 20:18

Hej

Man kan vel også bruge en to-komponent epoxymaling.

Her er et firma der ved meget op forskellige typer epoxymaling. www.chriscoating.dk

BDG

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 30-07-03 21:05
Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 70 point
Dato : 30-07-03 21:31

Det vil være synd at male det øverste når du kan få det som nyt med noget polish af en art. Og det med at begynde at male med gelcoat/topcoat kan jeg slet ikke anbefale da man virkelig skal vide hva man laver ellers kommer det sgu bare til at se meget være ud.

Nu ved jeg ikke hvor gammel båden er men man skal lige huske på at dengang båden blev støbt der fik formen et lag gelcoat som er ca 1mm tykt. Og indtil det er slidt helt væk ja så skulle du kunne få den til at se ud som ny.
Det skal jo så os lige siges at det er helt ok at reperarer med gelgoat da det faktisk er det eneste der kan bruges.

Så spørgsmålet burde være at finde noget til at gøre din overflade som ny igen.

Godkendelse af svar
Fra : thomasorndrup

Dato : 07-02-04 12:35

Tak for svaret copycatDK.