/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Point til BECK
Fra : Nikolaus
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 30-07-03 17:18

Med henvisning til spm. http://www.kandu.dk/dk/spg/19660 .

Værsgo' BECK ! Så må det være på det rene

Nikolaus

Og tak for din besvarelse der svarede helt optimalt på mit spørgsmål

Accepteret svar
Fra : beckski

Modtaget 110 point
Dato : 30-07-03 17:24

hehe. det var sgu så lidt. synes det er bedre at lade "eksperter" svare på spørgsmål. mange sluger point her på kandu ved at give links til andre sites - så kan man selv tjekke og undersøge...

så kan man kalde det svar eller ej... jeg har min mening.

forresten så lider man af en leversygdom hvis man har forhøjede "levertal" enzymerne (som man måler i blodet) findes i raske mennesker inde i levercellerne. hvis cellerne (ved sygdom) går i stykker frigives enzymerne til blodet.
sygdommen kan også være alkoholisme...
eller sidste mulighed (sjælden) er at man har fået et slag, så leveren er sprækket (og celler dermed ødelagt). f.eks kan heimlichmanøvren (førstehjælp) presse den nederste del af brystbenet ind i leveren og ødelægge leveren. - længere historie...

selv tak.

BECK

Godkendelse af svar
Fra : Nikolaus

Dato : 30-07-03 20:11

Tak for svaret beckski

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 30-07-03 22:35

hehe .... tak, kunne det gøres bedre ??
skal snart fortælle dig mere hvis du vil vide mere

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 31-07-03 07:24

Dit svar var helt fint. Skulle bare vide hvad det stod for og hvorfor, da det stod i min svigermors journaludskrift. Hun er hverken alkoholiker eller fået et slag eller lign. Men hun er 71, så det er formentlig blot en virus.