/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Brænder Nero 5.5
Fra : 1249
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 25-07-03 23:22

Jeg har en Nero 5.5 brænder, som har fået den fejl, at den ikke længere vil slette
CDere CD-R. Når jeg forsøger at slette kommer der en meddelelse om at jeg skal indsætte en sletbar CD - og en sådan sidder i brænderen.
Når jeg skal brænde en CD går det fint.
Min harddisk har netop formateret og programmet installeret påny, det er ikke her fejlen ligger for problemet var også tilstede før formateringen af harddisken.

Er der en problemløser iblandt jer ??
mvh

Kommentar
Fra : rfh

Dato : 25-07-03 23:34

hej
Det er en typisk fejl. KØB EN NY.

mvh
RFH

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-07-03 00:23

Hvordan vil du slette en CD-R??? det er kun write and read (skriv og læs)
En genskrivbar hedder CD-RW

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-07-03 00:25

hgov, jeg huskede lige en ting: med Easy DVD & CD Creator kan jeg godt slette på en cd-r men IKKE overskrive, hvilket vil sige at slettet plads er spildt plads og kommer ikke tilbage igen.

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 26-07-03 02:02

Det er din CD-RW der er noget galt med! De seneste jeg har haft problemer med er fra Mr. Platinum. Efter at have købt en ny brænder virker alle CD-RW'er i den! Det er meget underligt at brænderen ikke vil godkende dem helt 100% men det kan man ikke gøre meget mere ved end at prøve at opdatere firmwaren i din brænder! Dette er dog risikabelt og bør kun anbefales til nogle der har virkelig 100% styr på det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-03 10:37

Xodeus!
Der er to slags cd du kan skrive på.
CD-R kan i princippet kun skrives på een gang, men du kan gøre det i flere omgange.
Når du "sletter" noget på en CD-R afbryder du i virkeligheden bare adgangen til de data som stadig er der.
En CD-R kan bruges på flere måder.
1. Efter skrivning står CD-R åben til næste gang(kan kun læses af din brænder)
2. Efter skrivning lukkes CD-R men kan åbnes for ny skrivning (kan læses af nogle CD-rom læsere)
3. Efter skrivning lukkes CD-R totalt og kan ikke åbnes igen.(kan læses af alle CD-rom læsere)
CD-RW Kan genskrives i det uendelige, og det tager lidt længere tid at "formatere den" (kan måske ikke læses af ret mange CD-rom læsere)
Jeg vil gætte på at du har fået låst din CD-R, eller programmet gør det.
Eyvind.

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 26-07-03 10:37

Hej alle

Jeg beklager meget, det er CD-RW sagen handler om, jeg har kasseret alle de billigt indkøbte og mener selv at de jeg har er kvalitets CD-RW, men slette dem vil Nero ikke, men har tidligere kunnet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-03 10:43

Jeg bruger ikke CD-RW, jeg syntes de er for langsomme, men jeg mener også de kan låses.
Nu har du jo formateret din HD, så det kunne jo være din driver der ikke helt passer til din brænder.
Eyvind.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-07-03 10:44

Hvis din brænder tidligere har kunnet klare det, men ikke nu, er det tegn på at der er noget galt med din brænder.
Har du prøvet med en opdatering af driveren? Hvis du har, er det temmelig sikkert laseren der er kaput og så kræver det en ny brænder.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-03 10:47

Hvis du lægger en ny CD-RW i skuffen melder den så noget ved start.
Hvis du lægger en "gammel" CD-RW i skuffen melder den så noget ved start.
Eyvind.

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 26-07-03 13:03

Hej Eyvind

Ved en ny og brugt CD skriver den at Brænderen understøtter ikke denne type medie!
Indsæs venligst en korrekt CD til at skrive på.
Medium required for the compilation CD-R/RW
Medium type in the recorder ukendt
I et endet billede skriver den Buffer Underrun Protection activated

Accepteret svar
Fra : catbody

Modtaget 100 point
Dato : 26-07-03 13:11

Hvor hurtig er din brænder??
Hvor "hurtig" er din cd-rw-skive???
Jeg har været ude for at nogle brændere ikke vil tage skiver, hvis hastighed på skiven er større end brænderens.
Så hvis din brænder siger f.eks. 24/6/24 og skiven siger 48x ,kan det være der problemet ligger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-03 13:18

Ja lad os få nogle oplysninger.
Brænder - mærke - hastighed.
Styresystem win 95/98/me/2000/XP
CD-RW - type/hastighed
Har du to CD skuffer læser og en brænder
Eyvind.

Kommentar
Fra : 1249

Dato : 26-07-03 15:43

Hej
Jeg har tror at jeg har fundet ud af sagens sammenhæng. Jeg har nyligt købt nye CD-ere og de nye er "for ultra_speed drivers only" Dette havde jeg ikke set og min driver kan ikke klare dette - jeg skal have hentet en anden.
Jeg undres dog over at de brugte heller ikke kan slettes, men dette ordnes måske med en anden driver.
Hvis jeg kunne dele pointerne ville jeg det, men det er jo ikke muligt.

Godkendelse af svar
Fra : 1249

Dato : 26-07-03 15:45

Tak for svaret catbody.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 26-07-03 16:22

selv tak og fortsat god week-end

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-03 18:08

Det med point er ligegyldigt, bare du har fået noget du kan bruge.
God weekend.
Eyvind.