/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
opgradering af min pc
Fra : davker
Vist : 480 gange
200 point
Dato : 23-07-03 08:52

Jeg har følgende system
socket 462 processor til en amdk7 type cpu
bus speed 200mhz

det er fra pcchips en m810

Jeg har en cpu hastighed på 750 mhz. Jeg kunne godt tænke mig at opgradere. I min manual står der at jeg kan opgradere til 1200 mhz athlon. Men jeg har hørt at ved at opgradere min bios så kan jeg køre med større.
Er der nogen der ved noget om dette, hvad jeg skal gøre, og hvilken athlon der er muligt at opgradere til?

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 210 point
Dato : 23-07-03 09:55

Hejsa...

Ja der er rigtigt at man nogle gange kan opgradere bios.. til den kan tage en støre cpu..
prøv at se om du kan finde ud af hvilket version nummer i bundkort har...
Hvis du ikke kan finde det nogle steder kan du bruger et program der hedder aida32

link = http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 23-07-03 14:14

Hej Davker

1. find ud af dit bundkort for der er flere ver.
2. gå ind på dette link http://www.pcchips.com.tw/bios/bios.asp?module_id=4
3: find din model og se hvad der står skrevet, om ændringer og nye hastigheder med fsb. på 200 burde du kunne komme lidt opad.

frostys say have a nice day

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 24-07-03 00:00

jeg har haft sådan et bundkort efter jeg opgraderede bios til nyeste version frøs computeren konstant jeg kunne ikke få lov at instalere nye programer og lignene andre ting så jeg kan kun sige pas på.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 24-07-03 09:07

phg1 => det er meget vigtigt ved denne type bundkort at du vælger den rigtige version..

Kommentar
Fra : davker

Dato : 24-07-03 09:17

Er der nogen der ved hvilken version cpu er stabil til et sådant bundkort, jeg har hørt at man skal holde sig fra 1700+ athlon

Kommentar
Fra : davker

Dato : 24-07-03 09:33

buch78, det var et utroligt fedt program tak for det link. Har du nogen ide om hvilke versioner af cpu man evt skal holde sig fra, eller hvilke der kan anbefales?

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 24-07-03 09:36

jeg har ingen erfaring med de forskellige cpu typer.. da jeg ikke sidder og tester dem.. jeg sidder fx. lige nu med en xp1800+ og jeg syntes at den virker fint..

Fandt du ud af hvilket version bundkort du havde. ??

Godkendelse af svar
Fra : davker

Dato : 24-07-03 12:56

Tak for svaret buch78.

Det program var lige det jeg havde brug for, da jeg stod og manglede mod til en biosopdatering. Programmet er unikt.
Jeg kendte godt pcchips hjemmeside og de forskellige versioner af bioser de havde der, men det program gav mig det sidste skub. Nu vil jeg håbe jeg finder en rigtig cpu.
Tak

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 24-07-03 21:46

Hld og lykke med det ......