/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvorfor nu det..
Fra : xtrain
Vist : 354 gange
200 point
Dato : 18-07-03 11:03

hej...
jeg har et program som hedder super dvd ripper v1.68 og det bruger jeg til at gemme mine dvd film med.men her kommer problemet hvis jeg laver dvd filmem om til avi format kan jeg godt se dem der er ingen problemer,men hvis jeg laver den om til svcd ja så kan jeg jo stadig se den men der er sådan en hvid firkant der køre rundt over hele skærmen og det er mege træls at se på i længden,det er et orginal program jeg har og bruger.. kan det være noget på dvdèn som gør at den laver det nr når man laver formatet om??og hvorfor gør den det kun ved svcd og ik ved avi format??jeg trår ik selv,at det er programmet!
mvh.
xtrain.

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 18-07-03 15:29

Hej Xtrain

AVI formatter er ikke underlagt de samme licens rettigheder som SVCD formattet, så derfor får du sikkert en hvid firkant.
dette er typisk på de fleste programmer, der kan konvertere til SVCD format. Medmindre du køber et af de dyre programmer som
Studio 8.0, eller i den dur (som har købt sig til rettigheden), så får du altid disse "reklamer/firkanter".....
Prøv f.eks. TMPgenc programmet, det er kanont !, det har en indbygget converter tilo SVCD, som du kan køre med i 30 dage, UDEN !
at du får disse firkanter o.lign.

Du kan hente det her : http://www.tmpgenc.com

håber det kunne hjælpe dig lidt

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 18-07-03 19:11

tak det vil jeg prøve.. men jeg har lige opdaget noget mere når jeg optager igennem min parabol og til min pc.eks et program på dr1 så kommer den også.og der bruger jeg et program der hedder medion power cinema som var en software pakke som var med da jeg købte min pc.men hvorfor kommer den også der for det har jo ikke noget med dvd film at gøre..

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 18-07-03 20:07

Hej Igen

hmmm ved jeg sku ikke lige..

er det den samme fejl der kommer med de hvide firkanter ???

Kommentar
Fra : Warboy

Dato : 18-07-03 20:08

Hej Igen

hmmm ved jeg sku ikke lige..

er det den samme fejl der kommer med de hvide firkanter ???

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 18-07-03 20:17

ja og det er total mærkeligt!! det er som om jeg har fået en virus der laver den firekant når jeg laver noget med tv.men kan det måske være at nogle tv stationer også har et eller andet som kunde gøre det?jeg trår det ik for hvad så når man bruger en vidio til at optage noget med ville det da ikke kommme der??

noget helt andet kan man få et program som laver avi om til svcd! hvis ja hvor kan det hentes..

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 24-07-03 18:22

hej!!
er her ingen som kan hjælpe mig??..

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 24-07-03 18:22

hej!!
er her ingen som kan hjælpe mig??..

xtrain..

Kommentar
Fra : fozz

Dato : 07-08-03 16:48

Hey..

Jeg kan kun anbefale dig at kigge på www.vcdhelp.com .. Der er Dvd-rip'er guides osv. Og ded programmer du skal bruge er der også links til der.. Lovligt selvfølgelig :)

http://gknot.doom9.org/D2S113B2.zip <-- Et godt rip program.. med guide --> http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvd2svcd.htm .. :)
Go for it!

Hilsen Fozz

Kommentar
Fra : nullermanden

Dato : 16-08-03 17:04

du skulle da vel aldrig køre ind over din videomaskine???? DVD+videomaskine = mystiske kopisikrings-ting!!!

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 17-08-03 09:44

hey..

nej for jeg har dvd drev i min pc..