/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
clone cd
Fra : rasmusandersen2
Vist : 533 gange
68 point
Dato : 17-07-03 13:33

jeg har et spil jeg gerne vil have til at køre unden brug af cdrom
hvad gør jeg
jeg har hørt noget om et program der hedder clone cd er der noget man kan bruge til det

Accepteret svar
Fra : buch78

Modtaget 78 point
Dato : 17-07-03 14:31

Ja der er en vejledning er http://www.sikkopi.dk/CCD-manual/Clone-drev.htm se under Virtuelt CloneDrev

Du skal bare være opmærksom på at hvis du låner din original cd ud .uden at slette dit image . er det dig der fortager noget ulovligt..

Kommentar
Fra : falconi1

Dato : 17-07-03 15:27

At køre et spil uden CD-rom er vist ikke lige, hvad Clone bruges til.
Du skal bruge et program som Virtual Drive. Så kan du lægge CD-rommen ind på harddisken og køre programmet uden brug af CD-rom. Du kan se det her: http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,6988,00.asp
Hilsen
Falconi

Kommentar
Fra : falconi1

Dato : 17-07-03 15:30

Sorry Buch78, jeg prøvede lige adressen i din kommentar, og hvad så jeg? Jeg kendte ikke Clone godt nok, men nu får rasmusandersen2 en yderligere mulighed.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 17-07-03 18:03

Clonecd 4 og opefter understøtter Virtuel drev... selv bruger jeg Alcohol120%

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 17-07-03 21:56

Hvis du ikke har fundet ud af hvordan man gør.. så kommer her lige en hurtig guide i clonecd

Hent clondcd fra http://www.elby.ch/en/products/clone_cd/ og installere den...
efter genstart. gå ned på ikonet ved uret og højreklikke på det og vælg virtuel drive og så ok..

Start nu programmet clonecd og vælg ikonet (med cd & briller). vælg herefter det drev som cden sidder i. og type

Når cden er færdig indlæst.. lukker du clonecd.. og går ind i denne compuer og højreklikker på dit nye drev ( det med fåret) og vælger virtuel clonedrive => så mount => så finder du den fil du har lavet i clonecd... og så virker det...

Hvis du vil vide mere så se på http://www.sikkopi.dk/CCD-manual/CCDmanual-index.htm

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 18-07-03 12:06

det virker næsten men på det spil jeg vil have ind på pcen der er et program der tjekker cdrom´en om det er en kopi
den skriver at den ikke kan finde en cdrom

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 18-07-03 12:08

det program der tjekker den er star-force
spillet er cycling manager 3

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 18-07-03 12:11

Det spil du har tjekker nok om dit cdrom id er det samme..
Det kan du komme uden om ved at afinstalerer dit spil og fjerne orginal cdén.. herefter gå du ind på det virtuelle drev og installere spillet herfra....

Hvad spil drejer det sig om ??

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 18-07-03 18:17

cycling manager 3

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 18-07-03 23:40

Har du prøver at geninstallere det som i min kommentar ?

Kommentar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 19-07-03 10:42

ja det har jeg prøvet den stadig tjekker cdromén og siger det ikke er en korekte cdrom

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 20-07-03 19:46

ok.. prøv at brug denne som sidste udvej http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=972

Godkendelse af svar
Fra : rasmusandersen2

Dato : 17-02-05 11:56

Tak for svaret buch78.