/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Køb af glasfiber m.m.
Fra : kid
Vist : 1701 gange
260 point
Dato : 16-07-03 21:42

Jeg har lige en stribe spørgsmål som vil være nice at få svar på.
1 - Hvor kan man købe større mængder af glasfiber (både plader/ruller og galsfiberspartel) - evt. links til siden/tlf. til firma!
2 - Kan man spartle vidre på hærdet glasfiber med ny glasfiber ??
3 - Er der nogen der har forslag eller ved hvordan de former deres subwoofer - (Eks. http://www.steven-sailer.com/bilder_von_einbauten/vw/MeineInstallationenBeetle/images/010.jpg)
4 - Hvad er det de propper på døren og hvor kan det købes henne og hvordan monteres det ? - (Eks. http://www.steven-sailer.com/bilder_von_einbauten/bmw/MeineCarHifiInstallationen/images/009.jpg)

Håber virkelig at i kan svar på spørgsmålene !!

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 270 point
Dato : 16-07-03 21:59

Normalt starter du med at lægge en evt. farvet "gelcoat" i den velsmurte form, og lægger glasfiber måtter inde i dette. Gelcoat som er den synlige glatte flade har svært ved at binde, men du kan godt fortsætte med at lægge lag på lag af måtter og glasfibermasse. Lakeret gips der er smurt ind, er godt som støbeform.
Emesen.
http://www.yachtdatabase.com/showadd.jsp?id=15970

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-07-03 22:24
Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 16-07-03 23:10

Du skal lige være opmæksom på følgende.
Styren er optaget på arbejdstilsynets liste og mulige kræftfremkaldene stoffer. og dokumenteret hjerneskadeligt.
isocynat (hærder) er et meget ætsene stof og der skal altid bruges beskyttelses briller og 4H handsker. (Du har ca. 10-15 sek. til at skylle øjne i hvis det skulle havne der. Ellers kan du gå resten af livet som blind.

(Styren mononomer findes i polyesteren og gelcoaten)

som formvoks kan du bare bruge turtle voks.
gelcoaten må ikke være 100% tør den skal være lidt klisteret når du glasfiberen ned og gerne i 3 eller flere lag.
under hærdning er det vigtigt du ikke står lige omkring det da det er de rene styren mononomer som afdamper.

det var bare lige lidt info inden du går igang

mvh

mihael (alias copycatDK)

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 16-07-03 23:12

Hov...

Du kan købe glasfiber polyester hærder osv. ved dit nærmeste glasfiber støberi. Og du kan 100% sikkert få gode råd og vejledning.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-07-03 23:15

Ja og hvis du kommer for meget accelerator i din styren kommer der så meget fart på at den brænder i skålen. (jeg har prøvet det, men det var heldigvis udendørs)
Emesen.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 16-07-03 23:33

vupti..

der er i dag allerede accelerator i polyesteren. Man kan bruge ekstra accelerator i viise tilfælde. Men ikke i dit. Men emesen har nu delvist ret alligevel. For du skal lige passe på med doseringen af polyester og hærderen. eller sker det emesen snakker om. Kender ikke til den nøjagtige dosering til glasfiberen. så den må du forhøre dig om. Og gelcoaten tør jeg hellere ikke sige ret meget om i dette tilfælde. Men jeg plejer selv at bruge ca. 10ml til 500g gelcoat.

OBS. Jeg arbejder med polyesterbeton så derfor er jeg ikke mesteren til det med glasfiberen.

Godkendelse af svar
Fra : kid

Dato : 06-10-03 20:12

Tak for svaret emesen.