/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
kan ikke finde netkort
Fra : alfa
Vist : 451 gange
200 point
Dato : 15-07-03 21:51

Mit problem vedrører mit netkort. Jeg har en gammel 200 Mhz computer OS = win98. Det er når jeg skal installere mit internet, webspeed. Når jeg sætter cd'en i, som jeg fik med modemet, kører den en guide, når den så kommer til systemcheck i guiden, siger den "not detected" ved ethernet, men netkortet er inde i enhedshåndtering, og virker også fint over netværk, men i guiden vil den ikke finde den. Vil i foreslå en BIOS update, eller hvad? Eller har i andre forslag til en måde, hvorpå guiden på cd'en kan finde mit netkort?
Men jeg synes bare det er mærkeligt at computeren godt kan finde netkortet, og virker også fint over netværk, men at den så ikke kan finde den i guiden.....

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-07-03 22:49

Lyder som et kabling problem - Check igen at alle kabler er rigtige (crossover/straight?) og forbundet rigtigt.
mvh
Jens

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-07-03 22:51

Med andre ord - Jeg tror at det er ruten over dsl modemet den ikke kan finde.

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 15-07-03 22:54

Jeg har prøvet med 2 forskellige kabler nu, nogle der fulgte med modemet, men den siger stadig det samme...

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-07-03 08:16

Lysermodemmet i power og send og receive og online ?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 16-07-03 08:18

Yderligere spørgsmål.. Når du siger at netkortet virker fint over netværk, betyder der så at du allerede har flere pc kørende over netværk?

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 16-07-03 11:57

Ja, modemet lyser i power, receive, send og online.
Med netværket mener jeg at jeg prøvede for sjovs skyld at sætte et cross-over kabel imellem mine to computere, bare for at checke om netkortet i den computer der har problemer med at koble op til internettet, virkede som det skulle, og det virker fint, og derfor troede jeg det måske kunne være en bios update der skulle til. For jeg havde også problemer i testen på den medfølgende cd-rom til opkobling til internettet, hvor det er den begynder at checke RAM, for den siger man mindst skal have 32 Mb, og det havde computeren også, men guiden ville heller ikke godtage dette. Så jeg satte nogle RAM i fra min anden computer i 200 Mhz'en, så den har 98 Mb RAM nu, og nu vil den godt godtage RAM'ene...

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 16-07-03 13:40

Hejsa

såfremt du før har brugt et modem til at kalde op med skal du ind og fjerne
"opkaldskort" i netværks indstillinger...
her skal du kun have :
klient program til microsoft netværk
internet protokolen tcp/ip
dit netværkskort
og hvis du deler filer med andre på netværket skal du have fil og udskriftdeling med også
den guide du henviser til er KUN beregnet til hvis du bruger et "USB netværkskort" og IKKE til
alm. netværkskort.
når du har ovennævnte på plads så start explorer op og i adresse feltet skriver du

http://service/webspeed.dk

der skulle så starte en guide til registring mv.

her registrer du din webspeed med det udleverede bruger nr og adgangs kode

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 18-07-03 22:37

prøv det simple at flytte netkortet til en af de andre pci porte.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-07-03 00:54

Er enig med "dk" - Prøv simpelthen at starte explorer op i adressen http://webspeed.dk undlad "service\"
Hvis det ikke virker, så gå i internetinstillinger og fjern modem indstillinger og vælg at internet køres via netwærk, og prøv igen. Hvis ikke det virker, så prøv at finde og køre guiden opret internetforbindelse på din maskine. "Via Netværk" er nøgleordet

Med andre ord - glem alt om at køre guiden - Der som "dk" ganske rigtigt anfører - Kan være forbundet med brug af USB forbindelse.

mvh
Jens

mvh
Jens

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 19-07-03 12:58

ok, tak for det. Det vil jeg lige prøve engang i dag.... Jeg har også prøvet at sætte netkortet over i en anden pci port, og har også prøvet at skifte netkort, men intet af det hjalp, men jeg prøver lige jeres to forslag dk og jensT...

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 24-07-03 17:34

Tak for svaret dk. Du havde ret i det med at guiden på den medfulgte cd-rom til webspeed, var til et USB netværkskort...for når jeg sætter modemet til, og skriver http://service/webspeed.dk, kommer jeg ind til registreringssiden, tak for hjælpen :D