/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Toyota Carina , topstykke
Fra : Dullermaren
Vist : 1644 gange
95 point
Dato : 14-07-03 21:47

Jeg er ved at skifte toppakning på Vores Toyota Carina II fra 1985 , og har i den forbindelse brug for nogle tekniske oplysninger , idet det ikke er lykkedes os at skaffe en værksteds håndbog til den.
Jeg mangler bla. følgende :
Topstykkets tilspændings moment
Data for tændings indstilling
Ventil spillerum
Data vedr. montering af tandrem.
Er der nogen der kan hjælpe med dette ?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 14-07-03 22:14

Her er lidt.

Tænningsindstilling før top u/ vak. 5+ / 750 o/m
Tænningsrækkefølge: 1-3-4-2

Ventil spillerum: indsug.,mm 0,20 varm
udblæsn.,mm 0,30 varm

Tandrem:
Cyl. 1 i kompr. top. Hul i knasthjul passer med markering på bagplade. Mærker på tandrem passer med mærker på knastakselhjul / krumtaphjul.

Remspænding:
Med løsnet remstrammer, drejes krumtap 2 omg. med omløbsretning. Remstrammerbolt spændes og mærker kontrolleres.

Kontrol:
Ved 2 kg tryk modsat strammerhjul, skal rem give sig 5 - 6 mm.

ang. moment på topstykkebolte er jeg kommet frem tid dette: 64 olierede (trinvis)

Disse data passer til Toyota Carina II 1,6 årg.85-87

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 105 point
Dato : 14-07-03 22:16

Hvis du har en mail add kan jeg sende dig billede og data, det er fra Tolerance Data.

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 14-07-03 22:55

Hej det lyder fint
mail adressen er mor@mailme.dk

Godkendelse af svar
Fra : Dullermaren

Dato : 15-07-03 00:29

Tak for svaret geu.
Også tak til copycatDK , geu fik point pga. flere data og billeder.
mvh Egon

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 16-07-03 23:02

vi har fået skaffet en værkstedshåndbog over denne model nu ( engelsk ),- selv om toyota sagde det ikke fandtes

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 16-07-03 23:02

vi har fået skaffet en værkstedshåndbog over denne model nu ( engelsk ),- selv om toyota sagde det ikke fandtes

Kommentar
Fra : geu

Dato : 17-07-03 18:04

Okay... Hvilken udgiver??? så kan man måske hjælpe ander en anden gang.