/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
taxa-priser
Fra : osSso
Vist : 19851 gange
100 point
Dato : 11-07-03 22:27

Er der nogen der ved hvordan man beregner ca. taxa-priser og finder afstande (link på nettet?), så jeg kan finde ud af hvor meget en tur fx. kastrup lufthavn til roskilde vil koste?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 11-07-03 22:30

Normalt kan du spørge den person du ringer til for at bestille en taxa. De ved det 99% sikkert

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-03 22:34

Du kan ringe til et eller flere "taxa" selskaber. De vil kunne oplyse om en ca. pris. Det er jo også afhængigt af på hvilken tid af dagen du skal bruge en taxa. Trafik eller nattakst.

mvh ans

Accepteret svar
Fra : ram2

Modtaget 110 point
Dato : 11-07-03 22:41

Se på:http://www.codantaxi.dk/priser/

Nedenst. er klip fra link
Priser
Hvad koster det at køre med taxi i St.kbh.?
Gælder taxameter takster for taxier med 4 passagerer eller der under, i Københavns og Frederiksberg kommuner samt kommunerne i Københavns amt, pr. den pr. den 15 juli 2000.
Takst 1
Gælder ture udført mandag - fredag mellem kl. 07.00 og kl. 16.00.
Grundtakst kr. 22,00
Pr. km. kr. 8,25
Ventetid pr. min. [note] kr. 4,92
Takst 2
Gælder ture udført mellem kl. 16.00 og kl. 07.00 samt på alle lørdage, søndage og helligdage, grundlovsdag (5.juni) efter kl. 12.00, samt jule- og nytårsaftens-dag efter kl. 16.00.
Grundtakst kr. 22,00
Pr. km. kr. 10,05
Ventetid pr. min. [note] kr. 4,92
Takst 3
Gælder ture udført fredag nat og lørdag nat mellem kl. 23.00 og kl. 07.00.
Grundtakst kr. 22,00
Pr. km. kr. 11,80
Ventetid pr. min. [note] kr. 4,92

Gælder taxameter takster for taxier med 5 til 8 passagere, i Københavns og Frederiksberg kommuner samt kommunerne i Københavns amt, pr. den 31. oktober 1999.

Takst 4
Gælder ture udført mandag - fredag mellem kl. 07.00 og kl. 16.00.
Grundtakst kr. 22,00
Pr. km. kr. 9,45
Ventetid pr. min. [note] kr. 4,92
Takst 5
Gælder ture udført mellem kl. 16.00 og kl. 07.00 samt på alle lørdage, søndage og helligdage, grundlovsdag (5. juni) efter kl. 12.00, samt jule- og nytårsaftens-dag efter kl 16.00.
Grundtakst kr. 22,00
Pr. km. kr. 11,35
Ventetid pr. min. [note] kr. 4,92
Takst 6
Gælder ture udført fredag nat og lørdag nat mellem kl. 23.00 og kl. 07.00.
Grundtakst kr. 22,00
Pr. km. kr. 13,35
Ventetid pr. min. [note] kr. 4,92

[note] Ventetidstakst tæller ved almindelig ventetid og når vognen kører med en hastighed på 37,3 km/t. eller der under samt når der holdes stille ved lyskurve o.lign.

Tillæg 1
For 1 cykel der anbringes udenpå taxien. kr. 10,00

Tillæg 2
For 2 cykler der anbringes udenpå taxien. kr. 20,00

Tillæg 3
For opbæring af bagage eller anden assistance på slutadressen. kr. 15,00

Tillæg 4
For 1 barnevogn hvor en eller flere dele anbringes udenpå taxien. kr. 10,00

På vores printkvitteringer har vi valgt at udspecificere tidstaksten, dette har vi valgt fordi, denne ofte er forklaringen på hvorfor en tur fra A til B, der er kørt af samme rute, kan have forskellig pris.

(Billed af printerbon med forklaring).

Se også vores priseksempler på givne ture fra Rådshuspladsen i København til ?

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 12-07-03 01:25

Er det nødvendigt at sakse hele siden ud ?? Hvad med respekten for dem som ejer siden ?? 3-4 linier burde vel kunne gøre det ?

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-07-03 03:10

Hvad RAGER det dig PSYKO

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 12-07-03 06:05

Hej osSso

Jeg ved godt, at denne side er for Odense Taxa, men måske kan alligevej bruge den som vejledende. Jeg synes i hvert fald den er smart.

http://www.odensetaxa.dk/Web/Home/Priser?PHPSESSID=479374c09041a4b13fd064516bb864d8

Med venlig hilsen og go' tur
Franksp

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-07-03 09:51

Hej Frankie.

Det link du henviser til er smart, men de forskellige hyrevognsnævn / kommunalbestyrelser i landet fastsætter hver i sær deres egne takster.

Km. prisen i Odense er 11,50 kr. hvor den i København er 8,25 kr.
Det er altså ca. 500 kr. billigere at køre f.eks fra København til Odense lufthavn end omvendt. (177 km.iflg. Krak) Og dette er uden hensyntagen til ventetid af nogen art.

Derfor kan man ikke umiddelbart udregne en pris for kørsel i København, med en priskalkulator for Odense.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-07-03 10:08

Jeg glemte at skrive, at disse priser ikke nødvendigvis er opdaterede, men giver alligevel et billede af den forskel der kan være.

Ram

Kommentar
Fra : andersjensen

Dato : 12-07-03 10:58
Godkendelse af svar
Fra : osSso

Dato : 12-07-03 15:58

Tak for svaret ram2.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-07-03 20:43

>osSso.

Det var så "lidt". Glad for at kunne hjælpe.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : morten911

Dato : 09-02-12 19:58

Du kan beregne din TAXA tur på www.taxapriser.dk