/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
det bedste format!!!!
Fra : xtrain
Vist : 366 gange
30 point
Dato : 09-07-03 20:20

hej alle!
jeg har ikke dvd brænder kun afspiller.når jeg nu skal lave en kopi af en dvd hvad format er så det bedste. lige nu laver jeg dem om til svcd men ved ik om det er det optimale.
kan man evt.få et komprimerings program så 1 dvd film kan ligge på 2 skiver isted for 3. har prøvet at klippe trailer og rulletekst væk men det er ik nok??? HÅBER EN KAN HJÆLPE...
mvh..xtrain.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 09-07-03 20:33

Se her
http://www.dvdrip.com/

VCD er i hvert fald bedre end SVCD.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 09-07-03 22:19

Hej Nikolaus hvor fik du den fra ?
VCD'en svarer til MPG-1 medens S VCD'en (super video CD) er li MPG-2.
Pladsmæssigt kan VCD rumme 1 times spilletid medens SCVD giver ca. ½ time men så med en bedre opløsning.
MVH OW

Accepteret svar
Fra : Nikolaus

Modtaget 30 point
Dato : 10-07-03 17:33

Sorry - Jeg mente det også omvendt - altså at det format xtrain kører over på nu, er det bedste i den nedre kvalitet.

I øvrigt er det bedste format nok Divx(Mpeg4), der komprimere bedre end Mpeg3 og yder en bedre kvalitet. Men jeg er faktisk ikke hundrede procent sikker på, at Divx endnu kan køre på andet end PC. Ellers er Mpeg2(svcd) selvfølgelig det bedste

Bedste program (hvis man skal tro omtalen) må så være http://easydivx.does.it/. De bryster sig med, at en hel dvd skive kan være på en 80min/700 mb. CD-R(W) disc. Men altså formentlig stadig kun til brug på pc'eren.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 10-07-03 19:38

ok eller har du ret
ow

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 10-07-03 19:48

om jeg har ret?

Godkendelse af svar
Fra : xtrain

Dato : 12-07-03 09:56

Tak for svaret Nikolaus.

Kommentar
Fra : Nikolaus

Dato : 12-07-03 12:02

Jamen fik du løst dit problem?

Kommentar
Fra : xtrain

Dato : 13-07-03 11:28

ja men jeg har nu aldrig haft problemer med det, jeg var bare lidt usikker på om det nu var det bedste format jeg kørte med.og det var det for som du sagde så er der ik meget andet en pc der kan køre divx endnu.så svcd er det bedste for mig lige nu da jeg ik ser filmene på min pc men en almindlig dvd afspiller..