/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Erfaring med No-Noise kabinetter?
Fra : nyfigen
Vist : 390 gange
111 point
Dato : 06-07-03 17:22

www.edbpriser.dk har jeg fundet et kabinet, der hedder Nexus iStyle No-Noise med PSU og måtter. Prisen er knap 1600 kr., hvilket er vel meget for et kabinet, men hvis det virkelig er støjsvagt synes jeg afgjort, at det er prisen værd.
Der er en bedømmelse på www.edbpriser.dk og den er på 4 ud af 5 stjerner. Bedømmeren skriver bl.a. "Fint kabinet." "PSU er helt lydløs (og af den grund pengene værd)"
I mit kabinet er der 2 almindeligt støjende harddiske og en særlig støjsvag CPU-køler. Der er heller ingen måtter i mit nuværende kabinet
Mon den nuværende susen bliver reduceret væsentligt hvis jeg køber ovennævnte kabinet?

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 06-07-03 17:35

Du skriver ikke hvor stort dit problem er med den "susen"?? - nogle gange er det billigere at købe nogle forlængerkabler og flytte pc'en noget længere væk fra hvor man sidder. (f.eks om bag ved ens arbejdsplads - så man bare drejer sig for at bruge cd-rom o.l. - så lyden ikke er lige foran ørerne)

Selve dit eget kabinet er jo tyndt og noget "lydfølsomt" - og det kan med held dæmpes noget med selvklæbende måtter. (Prøv bare at trykke fast på kabinettets sider og hør forskellen)

Spørgsmålet er stadigt - hvor sart er du og hvor stort problem har du?

Mvh

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 06-07-03 17:41

kanjegik spørger hvor sart jeg er, og om jeg har mulighed for længere kabler etc.
Jeg er temmelig sart og har ikke rigtig mulighed for at placere PC'en anderledes.

Accepteret svar
Fra : kanjegik

Modtaget 121 point
Dato : 06-07-03 18:00

OK - nyfigen, så er der jo ikke andet for end at prøve den dyre løsning. Det skal lige tilføjes at du også kan få lyddæmpende ophæng til harddisk o.l.

Lydstyrke og hvor sart man er - er jo et relativt begreb - og der skal jo luft og adgang til kabinettet - såhhhh.....

Held og lykke, og skriv da gerne hvad du når frem til

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 06-07-03 20:39

Tak for svaret kanjegik.