/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
2 stk trådløs mus
Fra : Bragesvej
Vist : 454 gange
50 point
Dato : 05-07-03 00:02

Hvordan kan det være at hvis man sidder på et kontor med hver sin trådløs mus (Samme model) at de så ikke går ind og forstyrer hinanden?

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 60 point
Dato : 05-07-03 00:12

Det er forde de sender med forskellig frikvenser, lige som centrallåsestyring på biler,babyalarmer, og mange andre trådløse ting.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-07-03 09:43

korrekt men der skal normalt laves en opsætning, under alle omstændigheder hvis de forstyrre hinanden,
Hvis afstanden mellem 2 sæt er stor nok så ca 20 m. så skulle der heller ikke være problemer
En tredie tilstand er at modtagerne er udrustet med en AGP regulering som også gør det muligt at lave en hvis separation idet modtageren kan sondere mellem 2 signalstyrker.
MVH OW

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-07-03 13:47

De fleste nyere trådløse mus har evt. inde under batteriet en omstiller til en anden frekvens og det samme har modtageren. Dog ikke alle, eks. min gamle logitech har ingen omstiller, men naboen bor tilstrækkeligt langt væk så det gør ikke noget.
Emesen.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 05-07-03 21:47

kanal selektion kan også være en software funktion fra driveren OW

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-07-03 21:51

Ja men den funktion kender jeg ikke, er det noget alá den gamle tone dekoder ??
Emesen.

Kommentar
Fra : oldwiking

Dato : 06-07-03 08:50

Der er her simpelthen tale om en digital adresse, som regel op til 16 varianter, som sættes op i musen og tastaturet som en tilføjelse til datastrømmen,
Mus og tastatur protokollerne er halfduplex bidirectionale og tillader derfor også denne mulighed, dog er adresse udvekslingen udelukkende en opgave som håndteres mellem den til pcen tilsluttede controller og musen/tastaturet.
Mvh OW

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-07-03 16:01

Mange tak.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 06-07-03 23:36

Vil det sige vis min mus går i stykker så kan jeg ikke nøjes med at skifte musen men også senderen?

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 07-07-03 14:40

Tak for svaret geu.