/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
Bør man tegne sygdomsforsik. til Indien?
Fra : cristian2
Vist : 332 gange
50 point
Dato : 21-01-23 12:08

Vi skal til Jaipur i Indien i to uger om en uge og kommer ikke uden for byen. Vi diskuterer om vi skal have en rejseforsikring/sygdomsforsikring?

Hvad er pros 'n cons?

Kan det svare sig? Hvad koster et lægebesøg? Hospitalsindlæggelse? Er forsikringshenviste hospitaler bedre end dem lokalbefolkningens bruger?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-01-23 12:10

Selvfølgelig skal du tegne en forsikring, alt andet vil være uforsvarligt...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-01-23 12:13

Helt enig med marken84, det er jo ikke Nørre Snede

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 21-01-23 12:25
Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 21-01-23 13:38

Du spørger hvad er
Citat
pros 'n cons?
Sakset fra nettet og frit oversat:
Fordele og ulemper ved noget er dets fordele og ulemper, som du overvejer nøje, så du kan træffe en fornuftig beslutning.

https://www.rejseforsikringsguiden.dk/rejseforsikring-indien/
Læs hele siden.

Det vil være tåbeligt at forsøge at spare en rejseforsikring til et land hvor hverken det gule eller blå sygesikringsbevis gælder.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 21-01-23 16:55

Uanset hvor du rejser hen så køb en rejseforsikring!!
Og især til en sygdomsmæssigt højrisiko område som Indien!
Min kammerat fik Denguefeber i Thailand, i en by, af en myg, mere skal der ikke til.
Hans årsrejseforsikring til under 1000 kr. sparede ham for en hospitalsregning, og diverse andre udgifter, på over 250.000. Plus han fik en ny erstatningsrejse.

Det er de dummeste penge du kan spare på en rejse.

Go' tur.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 22-01-23 20:54

Mange tak for input, alle sammen! DER ER ALLEREDE BESTILT REJSEFORSIKRING

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 22-01-23 20:54

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 23-01-23 05:09

Rigtig fornuftigt valg.
Har selv rejst en del, og der havde jeg en årsrejseforsikring. Har altid kørt rundt på motorcykel på mine ferier, og ofte i en måned ad gangen, så det var ret vigtig at være dækket ind.

Prisen for en rejseforsikring er en meget lille del af et rejsebudget, men det kan være den der redder en ferie hvis uheldet er ude.

Rigtig god tur, og pas på jer selv.
Imodium imod tyndskid kan anbefales at have med, eller købe straks efter ankomst
Og husk! Drik kun uåbnet flaskevand, hold jer fra isterninger selv om det er varmt.