/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Selvstændig massør
Fra : Fyssen45
Vist : 119 gange
20 point
Dato : 15-07-22 14:58

Jeg er nyuddannet massør og kunne godt tænke mig at være selvstændig. Hvad kræver det at starte op som selvstændig? Også økonomisk

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-07-22 19:42

Der krævesblot at du opretter en personlig virksomhed med momsanmeldelse.

Det koster ikke noget.
Men for din egen sikkerhedsskyld skal du også tegne en professionel ansvarsforsikring. Det kan være svært at finde et selskab til det. Men prøv din faglige organisation. De kan have samarbejde med et selskab om det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-07-22 19:48

Hvis du ikke selv har noget begreb om bogføring og årsregnskab må du have en revisor til hjælp. Det koster selvfølge lig noget.

Lokaler og inventar og annoncering er oiogså udgifter som kan variere meget efter hvor det skal foregå.
Glemte at skrive at oprettelsen med cvr nummer tage 5 minutter på nettet.
Se
https://virksomhedsguiden.dk/content/