/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
vedr: "Tip : "væske til småbørn med febe~
Fra : beckski
Vist : 509 gange
1 point
Dato : 03-07-03 22:14

hvor smart synes folk generelt det er at give juice til børn??
jeg synes det er TOTALT SKUDT I HOVEDET!!!
syre fra citronsyre
og sukker....

drop det!

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 03-07-03 22:18

kender nogen et tip eller svar fra willliam ... eller konen, som er brugbart....?

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 03-07-03 22:42

Nu ved jeg ikke om du selv har børn???
Men efter som et barn med FEBER tit ikke vil indtage noget væske så er det faktisk lægens anvisning at give dem noget sødt. Ja det kan være juice eller saft what ever. Kan ikke se hvor du vil hen med denne tråd da det ikke er et tip om at barnet skal leve af det. Men det er da klar at hvis det bare er pga. Sugerøret de vil drikke så gi dem dog vand. Evt. med lidt SUKKER.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 03-07-03 22:51

PS. Det skal lige siges at sukker er beroligene for småbørn. Kan med erfaring sige at sukkervand er godt for barnet hvis han/hun har maveproblemer. Måske skulle den ligger under TIP i stedet ;-p

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-07-03 23:58

Jeg gav NUL stjerner.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mango

Dato : 04-07-03 11:24

Nu tror jeg lige vi skal slappe lidt af, juice er fint når barnet har feber. Det skader ikke at give sit barn lidt juice indimellem. Bare du ikke kommer det i sutteflasken! Der går der nemlig for lang tid inden barnet er færdigt med at drikke. Og der får syren og sukkeret god tid til at virke dårligt på tænderne. Juice er fint når barnet har feber, som andre har skrevet er det godt med lidt sukker, det giver en smule energi og kan også hjælpe lidt til at barnet får lidt flere kræfter til at bekæmpe sygdommen.
Selvfølgelig skal vi tænke os om, hvad vi giver vores børn, men hysteri tror jeg ikke på er vejen frem!
Synes det er mere alarmerende når man ser hvor mange sodavand der kan ryge ned på en dag, hos nogle unge mennesker...der er jeg mere nervøs!!

Venligst Sus

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 04-07-03 11:52

Jeg vil bare sige at det ser ud til, at der er nogen der syntes det er bedst at barnet bliver dehydreret når det har feber, end at give "hvad som helst" for at holde væskebalancen oppe...

Godt jeg ikke er barn af de mennesker...

Jeg kan kun give ret i at lægerne anbefaler sukkerholdige drikke ved sygdom, især hvis barnet ikke vil drikke noget særligt...

Desuden er juice også godt i varmen, da et jo igen giver dem lyst til at drikke lidt ekstra, og det kan der ikke være tvivl om, er nødvendigt...

Men igen, det må hver forældre jo selv om, det er bare ikke her dehydrering forekommer...

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 04-07-03 15:31

Til Beckski og andre børnefjendske læsere.

Du læser jo ikke indenad, når du læser tipset og din argumentation er helt på linje med Per Degn fra Holberg.
Med din kemiske og såkaldte farmakologiske viden anbefaler du vel også at menneskeheden holder op med at trække vejret for der er jo kultveilte i luften.
HVOR dum kan man egentlig være her i kandu-forum ( måske det bliver næste spørgsmål ).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-03 16:23

willlliam -> Mit synspunkt er at syge børn med vædskemangel skal have VAND. Om det så er det med pointen; at indtagelsen foregår ved hjælp af sugerør, synes jeg gør, at tippet er helt ude i skoven. Sugerør giver barnet en risiko for at sluge en masse luft med ondt i mavsen til følge. En tudkop med vand, ikke for koldt, er det rigtige tip.

Holder fast ved NUL stjerner.

Om der er nogen der er børnefjendske? Nej det tror jeg ikke, men der er måske nogen der er uvidende.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 04-07-03 16:31

SÅKALDT OG SÅKALDT...
beklager ..... men jeg synes blot at jeg ville sige min mening.
hold syre væk fra saftevand, så lav en tynd ribena!!!

beck

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 04-07-03 16:46

Når man siger idiot til 10 mennesker som står ryggen til så er der såmænd altid et par stykker som vender sig om.
Måske fordi de føler sig truffet.
Håber I erfarer mere omkring børn, når I selv - engang - bliver således beriget

Kommentar
Fra : willlliam

Dato : 04-07-03 16:47

Til Molokyle

Du skal endelig give 0 stjerner - det betragter jeg som et kompliment, når det kommer fra dig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-03 16:57

willlliam -> Små slag du. Hva' har jeg gjort, at jeg ska' stå model til din tone. Jeg svarede såmen bare på beckski's spørgmål efter bedste overbevisning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-03 00:07

Vi må håbe ingen er kommet til skade, her et par måneder senere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:17

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>