/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Understøtter Asus Bundkort (Z97-P) Sata
Fra : Douink
Vist : 340 gange
100 point
Dato : 09-03-21 22:56

Hej.
Jeg har en Asus Z97-P bundkort (Cirka fra 2016)
På kortet er der en M2 PCIe port. til M2 harddiske.

Mit spørgsmål.
Ved i med sikkerhed om denne M2 PCIe port understøtter NVMe protokollen??

Varen er udgået ved proshop. Men her er et link til den ved proshop: https://www.proshop.dk/Bundkort/ASUS-Z97-P-Bundkort-Intel-Z97-Express-Intel-LGA1150-socket-DDR3-RAM-ATX/2449368

MVH
Douink

Accepteret svar
Fra : return

Modtaget 100 point
Dato : 10-03-21 11:06

Hej

Prøv lige at læse dette håber at det kan hjælpe dig

Både M.2 drev og de tilsvarende M.2 stik på bundkort ser meget ens ud, uanset hvad de understøtter. Så sørg for at tjekke manualen til dit bundkort eller din bærbare computer samt hvad et givet drev understøtter, før du køber.

Hvis dine daglige opgaver består af webbrowsing, office applikationer eller endda spil, vil de fleste NVMe SSD'er ikke blive markant hurtigere end billigere SATA modeller. Hvis dine daglige opgaver består af tungere arbejde, f.eks. store filoverførsler, videoer eller avanceret fotoredigering, kodning eller komprimering / dekomprimering, kan du overveje at træde et skridt op til en NVMe SSD. Disse SSD'er giver op til fem gange mere båndbredde end SATA modeller, hvilket øger ydeevnen i tungere produktivitetsapplikationer markant

Kommentar
Fra : Douink

Dato : 10-03-21 12:24

Hej Return

1000 tak for svaret. Jeg ved dog stadig ikke om den understøtter dette. Manualen fra 2016 tror jeg ikke der vil beskrive det, da NVMe er en protokol der kommer sener.

Jeg har læst et sted at alle M.2 stik på bundkortet understøtter det. og andre steder gør den ikke.
NVMe gør din harddisk meget meget hurtiger lige meget hvad du bruger harddisken til. så derfor er jeg ikke helt ligeglad med det

1000 tak for du tog dig tid Return men vil lige lade den stå åben for et svar på spørgsmålet!

Godkendelse af svar
Fra : Douink

Dato : 29-03-21 20:55

Tak for svaret return.