/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan wifi-forstærker hjælpe på Cromecast-
Fra : ottoludvig
Vist : 221 gange
100 point
Dato : 28-01-21 22:54

Vi ser TV-nyhederne fra Portugal ved hjælp af en app på mobiltelefonen fra RTP Radio Televisao Portuges og en cromecast i vores smart-TV. Undertiden fryser billedet fast, måske fordi wifi signalet ikke er stærkt nok. Routeren sidder i et andet rum. Kan en Repeater eller forstærker hjælpe på det? Skal jeg købe den hos Fibia, som er leverandør af bredbpånd, eller bare i en webshop på internettet? Hvilken kan anbefales?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-01-21 23:34

Prøv først at optimere på placeringen af routeren .En lille flytning eller drejning kan undertiden gøre underværker. Især hvis den sidder nær andre metalgenstande.

Husk bølgelængden er kun i størrelsen af 13 cm for wifi ,så 5 cm flytning i forhold til en reflekterende flade ,kan betyde en forstærkning i modsætning til dæmpning ved det reflekterede signal.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-01-21 23:40

En repeater kan betyde at man får signalet til at række længere. Men den gør det også langsommere . Hver datapakke skal først optages af repeateren før den sender det videre, derefter retursignal for modtaget til repeateren som så igen først skal bede routeren om en ny pakke osv . Det vil ca. halvere hastigheden, hvis ellers repeateren er ligeså hurtig som routeren .

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-01-21 23:41

En repeater kan betyde at man får signalet til at række længere. Men den gør det også langsommere . Hver datapakke skal først optages af repeateren før den sender det videre, derefter retursignal for modtaget til repeateren som så igen først skal bede routeren om en ny pakke osv . Det vil ca. halvere hastigheden, hvis ellers repeateren er ligeså hurtig som routeren .

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-01-21 00:04

Vi snakker millisekunder!!!!

Jeg har anvendt repeater i flere år, og det kører fint.

Det primære du skal være opmærksom på i relation til Chromecast er, at den er et nyt netværksnavn.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-01-21 10:21

Dette apparat bruger jeg:
https://www.pricerunner.dk/pl/272-5175220/Access-Points-Bridges-Repeaters/D-Link-DHP-W311AV-Sammenlign-Priser

https://eu.dlink.com/uk/en/products/dhp-w310av-powerline-av-500-wireless-n-extender

og her er manualen
https://eu.dlink.com/-/media/Consumer_Products/DHP/DHP%20W310AV/Manual/DHP_W310AV_B1_Manual_v2_00_EU

Det er to apparater og de bruges sådan:
Den ene sættes i en stikontakt og forbindes med routeren med et netkabel cat7 (min. cat6)
Den anden sættes i en stikkontakt og kører trådløst til comp/tv
For absolut bedste resultat, kan den anden også forbindes med netkabel direkte til tv.

Begge skal sidde i stikkontakter som er på samme fase (samme sikring)

Ps. Naboer kan ikke sutte med på D-link for din forbindelsen sikres med kode.

Kommentar
Fra : ottoludvig

Dato : 29-01-21 10:51

Eyvinds løsning lyder helt rigtig for mig. Routeren kan ikke flyttes, som transor foreslår; den er fastmonteret på en væg i et andet rum med forbindelse også til fastnettelefon, der kører på samme installation som wifi. Men det lyder ret praktisk, det som Eyvind skriver, det vil jeg gøre.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-01-21 13:57

Det Eyvind beskriver er en netværksforbindelse via elnettet. Det er jo også en mulighed. Uden tvivl hurtigere og på sin vis smartere; men også dyrere i anskaffelse.

Din router kan selvfølgelig flyttes, bare man har viljen til det.

du kan også prøve at flytte lidt på din chromecast enhed. bagsiden af et fjernsyn er en rigtigt dårligt sted, hvis wifi signalet er lidt svært.

Hvis du kan komme til det så læg et fast netværkskabel fra routeren til en wifi accespunkt tættere på din chromecast.
Hvis dit tv er en godt moderne smarttype, kan du jo også prøve at lade det tage det portugisiske tv uden brug af cromecast. Men det skal så være bedre til wifi end chromecast for at du får noget bedere ud af det.