/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Et lille museproblem.
Fra : Eyvind
Vist : 247 gange
500 point
Dato : 30-11-20 13:29

Jeg har mus med 2 knapper og et hjul, af mærket "hama" og en af mærket "Omega".
De irriterer mig begge to, ved at jeg bare lige skal røre let ved hjulet, og så slår de til autoscroll til i begge retninger, hvorefter siden ræser op og ned.
Hvilke muligheder er der for, at koble den autoscroll fra.

Toshiba bærbar af lidt ældre udgave med windows 10 og alle drivere i enhedshåndtering er ok.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 30-11-20 13:35

Køb noget ordentlig materiel...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 30-11-20 13:40

Under museindstillinger kan du vælge hvor mange sider den skal scrolle.
Min er sat til 8, så passer det med 1 side af gangen

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 510 point
Dato : 30-11-20 13:44

Eller hent dette, så får du fuld kontrol over musen.
Tager lige et par minutter at lære.
https://www.highrez.co.uk/downloads/XMouseButtonControl.htm

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-20 14:05

Tak for svaret abbaba. Det var nu ikke den løsning jeg helt kunne bruge. Så jeg blev hidsig og skilte musen ad og der var en bane i printet som førte hen til den lille drillepind af en microkontakt.
På med en stanley og skære banen over - nu virker autoscroll ikke mere.