/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Stationær PC kan ikke starte.
Fra : lukas2502
Vist : 177 gange
100 point
Dato : 24-10-20 11:13

Min stationære PC kan ikke starte, den lyder som den hele tiden vil opstarte, men den starter ikke rigtigt, og skærmen er hele tiden sort. Skærmen er i orden jeg har haft mulighed for at teste den med en anden PC.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-10-20 11:16

Start op fra en USB/Skive med din windows version på, og vælg 'Reparér computer' nå muligheden komme frem.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 24-10-20 13:20

prøv f12 tasten under opstart

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-10-20 14:04

Citat
Start op fra en USB/Skive med din windows version på, og vælg 'Reparér computer' nå muligheden komme frem.

Har prøvet med Reparationsdisk til Win7 pro 32 bit, der sker intet, da den hele tiden prøver på at opstarte, betyder det også at disk-skuffen lukker så hurtigt at det er svært at nå at lægge disken i. Som sagt er skærmen hele tiden sort.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-10-20 14:35

Citat
prøv f12 tasten under opstart

Har ingen virkning. I øvrigt lyser der ingen lamper op på tastaturet, når jeg prøver at starte.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-10-20 17:43

Tja din stationære er i stykker. Det kan der være så mange grunde til. F.eks kan strømforsyningen være defekt.
Det er bare en af mange muligheder.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 24-10-20 17:56

fjern al unødig hardware.

Skærmen er i orden jeg har haft mulighed for at teste den med en anden PC.
Kan du komme ind i skærmens indstillinger?
Nulstil skærmen - skift kabel.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 26-10-20 08:19

Hvis du har manualen til bundkortet kan du i den finde noget om fejl.
Gode bundkort kan give et antal bip som siger noget om felelen der gør at det ikke kan starte.
Men væsentligst for overhovedet at komme så langt er at strømforsyning og cpu virker.

Man skal være noget erfaren i hardware for at finde den slags fejl.

Min er faring er at halvdelen af alle hardwarefejl har med dårlig forbinde se i stikkene at gøre . de gentagne opvarmning og afkøling får den til at bevæge sig langsomt, men ikke nok til at fjerne oxider på metallerne. det kan med tiden føre til for dårlig forbindelse.

Du kan åbne din computer og en efter en tag alle stik på bundkortet ud og sætte dem i igen .

Der kan være en lås på nogle stik som lder skal trykkes på for at tage dem af.

Husk det eller de store stik til strømforsyningen.

Det er ikke sikker at det kan rette fejlen, men der er en chance og det skader ikke.

støvsug ved samme lejlighed inden i computeren især om kølefader på cpu og grafikprocessor.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 26-10-20 15:26

Tak for de mange råd for muligheder, jeg har kigget/prøvet kontaktflader hvad der er mig muligt, renset indvendig for støv (det gør jeg af og til) Men desværre sker der ingenting.
Så jeg må desværre besøge en PC mekaniker, da det er en god maskine, om der er noget at redde.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 27-10-20 08:24

Prøv at boote op på en USB-stick med Win7/win10/ubuntu...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-20 11:38

Citat
Har prøvet med Reparationsdisk til Win7 pro 32 bit, der sker intet, da den hele tiden prøver på at opstarte, betyder det også at disk-skuffen lukker så hurtigt at det er svært at nå at lægge disken i. Som sagt er skærmen hele tiden sort.

Når du vil starte op fra en CD/DVD - skal skiven allerede ligge i skuffen inden du starter.

Startforsøg med skiven i skuffen > sluk afbryderen bag på maskinen > tænd igen af bryderen bag på maskinen > Hold en af disse..... ESC / F1 / F2 / F8 / F9 / F10 / F12 / DEL/ ... nede mens du trykker på startknappen og slip den hvis der viser sig noget på skærmen.

Kan du høre nogen støj fra computeren når du forsøger at starte.

Sidder skærmkablet på plads både i computer og på skærm

Lyser der nogen lampe bagved hvor net kablet er sat til når du forsøger at starte

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 29-10-20 16:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål