/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Gården "Døvhule" i Nors sogn, Thisted am~
Fra : lwj
Vist : 1094 gange
300 point
Dato : 02-07-03 22:09

En gård Døvhule, beliggende i Nors sogn, Thisted amt. (1586 Døfhall).
Er omtalt i TrapDanmark.

Jeg har en ane, Christen Christensen Døvhul, som får børn i Thisted ca. 1786-1791.
Mon han skulle stamme fra denne gård?

Kender nogen noget til denne gård?

Med venlig hilsen,
Lise Winther Jensen.

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 05-07-03 23:25

Nær Nors sogn ligger Vester Vandet sogn og der ligger et sted der hedder Bleghule. Det står opført i Lademanns Topografiske Atlas for Danmark.

Kan det hjælpe på sagen?

Med venlig hilsen,
Lise WInther Jensen.

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 05-07-03 23:26

Nær Nors sogn ligger Vester Vandet sogn og der ligger et sted der hedder Bleghule. Det står opført i Lademanns Topografiske Atlas for Danmark.

Kan det hjælpe på sagen?

Med venlig hilsen,
Lise WInther Jensen.

Accepteret svar
Fra : team.jensen

Modtaget 300 point
Dato : 22-01-04 22:39

Jeg var ansat på en gård i Nors "Vorring" omkring 1965 hvor nabogården hedder Døjholt. Vi indfødte i Nors udtalte
navnet så vidt jeg husker, som noget i retning af "Døvvel". Idag en stor svinefarm på Døjholtvej.

Venlig Hilsen
Per Jensen

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 23-01-04 12:19

Hej Per!

Tak for dit svar. Det kan muligvis være omtalte gård. Jeg vil prøve at skrive til gården, hvis det er muligt at finde dens nøjagtige adresse.

Med venlig hilsen,
Lise.

Godkendelse af svar
Fra : lwj

Dato : 23-01-04 17:21

Hej Per!
Ved at gå ind på http://www.kms.dk/ har jeg fundet ud af at der på Døjholtvej ligger gården Døjholt. Ved at skifte kortet ud til et målebordsblad 1842 bliver jeg vist gården Døvhule. Så din formodning holdt stik.
Mange tak for hjælpen.

Med venlig hilsen,
Lise Winther Jensen.