/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvorfor virker Kandu ikke på
Fra : Ammitz
Vist : 309 gange
100 point
Dato : 25-05-20 11:56

Dette er skrevet fra min telefon.
Men hvorfor kan jeg pludselig ikke logge på fra min PC?
Den kører Win10. Jeg har i flere år brugt Firefox, og ønsker ikke at skifte den til noget andet.
Men hvad er mon galt?

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 25-05-20 11:58

Hvad sker der, når du prøver?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-05-20 12:08

Der har lige været en tråd om det samme. Det handler om et sikkerhedscertifikat.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 25-05-20 12:43

Mit Bitdefender Antivirus program anfører der er problemer med sikkerhedscertifikatet.
Det er selvfølgelig KANDU.dk der skal forny det.

Jeg kan sagtens gå ind på KANDU.DK hvis jeg opmærksom på risikoen...

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 25-05-20 12:44

Den skriver "sikker forbindelse mislykkedes"
Og da jeg er en gammel kone, der ikke har så meget begreb om det tekniske, (jeg er kun bruger), vil jeg bare gerne vide, om jeg på et tidspunkt igen kan bruge Kandu fra min PC.

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 25-05-20 13:03

Du finder både årsagen og en måde du kan løse problemet på her:

https://www.kandu.dk/spg180710.aspx

Klaudi formulerede en løsning således:

Citat
Til dem der vil prøve med Firefox

Åbn/installer Firefox
Klik på de 3 vandrette streger øverst til højre og så på
Indstillinger > Privatliv og sikkerhed
rul ned til Certifikater og fjern markering af Send forespørgsel til OCSP responder-servere for at bekræfte certifikaters aktuelle gyldighed

Og det virker.

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 25-05-20 13:46

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
Ja det virkede, - tusind tak for dit meget fyldestgørende svar!