/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Kan ikke logge på kandu.dk
Fra : lukas2502
Vist : 411 gange
100 point
Dato : 23-05-20 14:53

Jeg kan ikke mere logge på kandu.dk, uden at fjerne sikkerhedskontrol i Firefox. Problemet er opstået siden den 13. Maj, hvor jeg sidste gang brugte kandu uden problemer.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-20 16:08

Brug f.eks. Google Chrome. Det er firefox, der er galt på den.

Jeg kan heller ikke med firefox.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 23-05-20 16:39

Det skyldes et sikkerhedscertifikat der er udløbet...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-20 16:45

Google Chrome og Microsofts Edge Chromium virker heller ikke

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-05-20 17:09

Citat
Det skyldes et sikkerhedscertifikat der er udløbet..

Hvem har så ansvaret for at det ikke udløber, eller at forlænge det?

Til Bille 1948: Har også prøvet Microsofts MSN det virker heller ikke!

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-05-20 17:11

Det eneste der virker for mig er Firefox, både Google og Google Chrome vil ikke åbne sider fra www.kandu.dk - har aldrig tidligere haft problemer!

Clou

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-20 18:10

Her åbner Google Chrom fint Kandu.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-20 19:54

Nyeste google chrome virker her.

Jeg har dog ikke prøvet at logge af og på igen.....................endnu.

Det gøres nu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-20 20:11

Tja - så er jeg logget ind igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-20 22:01

ipad Safari virker heller ikke!

Huawei tlf Chrome OK

Til dem der vil prøve med Firefox

Åbn/installer Firefox
Klik på de 3 vandrette streger øverst til højre og så på
Indstillinger > Privatliv og sikkerhed
rul ned til Certifikater og fjern markering af Send forespørgsel til OCSP responder-servere for at bekræfte certifikaters aktuelle gyldighed

Så'n fik jeg FF til at virke

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-05-20 22:05

Nu har jeg brugt kandu en del år, der har aldrig før været problemer med at logge på, på en gang viser det sig at der ikke mere er en sikker forbindelse til kandu. Når "netop" skriver;
Citat
Det skyldes et sikkerhedscertifikat der er udløbet..
Hvordan udløber? Jeg er godt tilfreds med Firefox og det jo ikke kun Firefox der har svært med at logge på kandu. Når jeg fjerner sikkerhedskontrollen når jeg vil bruge kandu, kan det lade sig gøre, men jeg finder det ikke optimalt.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 23-05-20 22:09

Fra chrome forsøg!

www.kandu.dk bruger normalt kryptering til at beskytte dine oplysninger. Da Google Chrome forsøgte at oprette forbindelse til www.kandu.dk denne gang, returnerede websitet usædvanlige og forkerte legitimationsoplysninger. Dette kan skyldes, at en hacker forsøger at udgive sig for at være www.kandu.dk, eller at en Wi-Fi-loginskærm har forstyrret forbindelsen. Dine oplysninger er stadig sikre, idet Google Chrome afbrød forbindelsen, inden der blev udvekslet data.

Du kan ikke besøge www.kandu.dk lige nu, da dets certifikat er blevet tilbagekaldt. Netværksfejl og angreb er normalt midlertidige, så siden vil sandsynligvis fungere igen senere.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-05-20 22:10

Citat
rul ned til Certifikater og fjern markering af Send forespørgsel til OCSP responder-servere for at bekræfte certifikaters aktuelle gyldighed

Hvad jeg har gjort, Firefox tilråder dog at sætte fluebenet ind igen, af sikkerhedsgrunde.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-05-20 22:14

Citat
Firefox tilråder dog at sætte fluebenet ind igen, af sikkerhedsgrunde.

Ja det vil nok være smart.

Jeg har skrevet til kandu teamet, det er så bare ikke altid de reagere, det er dem der skal "gøre" et eller andet.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-05-20 11:38

Helt fint med Firefox log-in her

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-05-20 15:29

Nu har jeg ligesom Klaudi skrevet til kandu og bedt dem om at rette deres certifikat. Det kunne måske hjælpe at alle der har problemer skriver til dem på denne adresse service@kandu.dk

Fortsat god søndag

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-05-20 15:56

Da jeg var noget træt af alle reklamerne på visse sider, installerede jeg en blokering af dem ved en udvidelse til Crome . Det virkede fint; men fra et vist tidspunkt for godt et år siden kunne man ikke mere lokke på kandu hvis man ikke også tillod de irriterende reklamer. Det er vel dem,som de lever af.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 24-05-20 17:35

Jeg har oplevet fuldstændigt det samme som lukas2502. Og det uanset om jeg brugte Firefox, Google Crome, Microsoft Edge, eller Internet Explore.

De af jer som har kunnet komme på med et eller flere af de nævnte browsere må have fjernet en sikkerhedindstilling i den eller de pågældende browsere.

Jeg har selv netop fjernet den sikkerhedsindstilling i Firefox som Klaudi nævner for at kunne logge ind, jeg gjore det blot ad en anden vej.

Kandu's team må se at få certifikatet op at køre igen!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-05-20 18:34

Har aldrig haft problemer med at åbne Kandu i Google Crome. Men prøver jeg i Microsoft Edge, spærrer AVG omgående.

M.

Kommentar
Fra : netop

Dato : 25-05-20 12:44

Mit Bitdefender Antivirus program anfører der er problemer med sikkerhedscertifikatet.
Det er selvfølgelig KANDU.dk der skal forny det.

Jeg kan sagtens gå ind på KANDU.DK hvis jeg opmærksom på risikoen...

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 27-05-20 14:41

Tak for svaret Klaudi. Så virker det igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-05-20 16:39

velbekomme