/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvad blokerer en http:// adresse?
Fra : Fattig
Vist : 530 gange
300 point
Dato : 07-03-19 11:55

Jeg kan kontakte en bestemt http:// adresse via. min tablet, men ikke via. min stationære pc.
Hvad kan grunden være og hvordan kan problemet løses?

Kommentar
Fra : poten

Dato : 07-03-19 13:02

Sikkerhedsmæssigt problem sikkert...
Det kan vel være dit Antivirusprogram eller andet der blokerer.

Men det er og bliver jo gætteværk med de få oplysninger du her giver.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-03-19 14:27

Hvilken adresse drejer det sig om? Ud over potens forslag så kan problemet også ligge et andet sted. Jeg kender en portugiser som ikke kan komme ind på et bestemt (stort) portugisisk pengeinstituts hjemmeside fra en PC som er sat op til TDC's DNS-server. Da jeg ændrede netværksindstillingerne i hans maskine således at han i stedet brugte OpenDNS som DNS-server så kunne han komme ind.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-03-19 14:54

Hej Soren
Det drejer sig om denne adresse:
HTTP://86.52.129.2
Det er for tidsbestilling/booking af vaskemaskiner i et boligkompleks vaskeri.

Supplerende oplysninger. Kører med windows 8.1 64bit og har installeret Averst free antivirus, hvis det kan have en betydning.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-03-19 15:02

Så lyder det meget mærkeligt. Det er en ren IP-adresse hvor maskinens DNS-indstillinger ingen betydning har. Og jeg kan da også komme ind til der hvor man skal taste brugernavn og adgangskode. Hvad bruger du som browser?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-03-19 15:07

bruger Google crome, har også forsøgt med Explore.

Men nu kommer det underlige. jeg kan logge mig ind via. adressen jeg skrev til dig i denne tråd????

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-19 15:08

Hvilket netværk er de 2 enheder koblet op på?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 07-03-19 15:10

stofanet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-03-19 15:11

er begge enheder koblet op på boligkompleksets internet?

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 300 point
Dato : 07-03-19 15:21

Jeg bruger Firefox og kommer ind ved blot at taste IP-adressen uden HTTP://.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 07-03-19 20:31

Hvis du kigger oppe ved webadressen får du at vide at siden ikke er SIKKER.
Og derfor ? måske blokkerer for yderlig adgang med personlige login oplysninger.

Du kan klikke på ikke sikkert og få flere oplysninger
https://support.google.com/chrome/answer/95617?visit_id=636875838006604775-1046664928&p=ui_security_indicator&rd=1

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 07-03-19 21:39

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Jeg har nu installeret Firefox, og så virker der helt fint.
Tak