/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Betaling for tilbage levering?
Fra : copycatDK
Vist : 438 gange
400 point
Dato : 25-06-03 19:37

Hejsa..

Jeg vil høre om det er mig der skal betale for at sende en vare jeg har opsagt retur til firmaet eller er det dem?? Jeg mener da at når man lejer vaskemaskine osv så kommer de og henter.. Eller er det bare en service? Der står intet i kontrakten om hvem der skal betale omkostninger for tilbage levering.
Hvis det har nogen interesse så drejer det sig om en lejet reciver fra Canal Digital!

MVH
Michael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 19:51

Har du selv kontaktet Canal Digital? Da du fik reveiveren betalte du da omkostningerne for levering?

mvh ans

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-06-03 20:15

Jeg fik reciveren i en butik. Men den skulle tilbage leveres ved opsigelse. Så jeg har ikke betalt noget.
Det vil sige jeg har lige givet 182,25kr for at få den sendt rekommanderet og Forsigtig

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-06-03 20:20

Tilbage leveres til Canal Digital og ikke butikken... ups

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 20:32

Jeg har ikke selv nogen kontakt med Canal Digital. Kunne du ikke levere den tilbage til butikken? Jeg vil da mene at du skulle kunne aflevere den der, hvor du havde hentet den!
mvh ans

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-06-03 20:40

Jeg ringede bare ind uden at kigge i kontrakt eller noget og fik fortalt jeg skulle sende den til dem. Spurgte ikke om det var for min egen regning.
Men jeg har lige kigget i kontrakten og der står: Er der i forbindelse med den indgåede aftale udleveret programkort og/eller satellitmodtager, skal dette retuneres ved aftalens ophør.

Det forstår jeg nemlig også som butikken! Men det er lidt sent at finde ud af nu...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 20:47

Ja det er lidt sent nu. Nu ved jeg ikke om du skal have en endelig opgørelse fra dem. Det kunne jo være at de kunne trække de omkostninger fra, som du har haft, men jeg tvivler.

mvh ans

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 25-06-03 20:55

Det er jo op til det enkelte firma, at fastsætte deres vilkår. Her skal du levere tilbage, og så må du gøre det, men du har ret, ofte henter de udstyret hos dig, men du har som sådan ikke krav herpå.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 25-06-03 20:56

Du skal selv levere den tilbage!! Har selv været rumlen igennem..sorry!!

Venligst Sus

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-06-03 21:02

PowerRanger. Yep.. Men retuneres forstår jeg som det sted hvor jeg hentede det???
Og hvis butikken stadig havde et samarbejde med Canal Digital så tvivler jeg på de sendte det tilbage uden refundering.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 21:12

Det skulle have været afleveret i den forretning, hvor du hentede det. Nu håber jeg bare på at du har en kvittering på at du har returneret apparatet, så de ikke senere hævder det modsatte.

mvh ans

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-06-03 21:20

Det har jeg skam...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 21:28

Jeg tror ikke at Canal Digital selv har et lager, men kun et kontor. De samarbejder så med en forretning i nærheden af hvor kunden bor. I den lejeaftale, som du havde har Canal Digital sikkert tage højde for diverse udgifter.

Mvh ans

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 400 point
Dato : 25-06-03 22:15

Alt dette med betaling for varer til rep. gælder ikke her. Man kan indlevere en vare til rep. hos en forhandler, dette har man krav på, jf. begrebet forretningsstedet i købeloven.
Men på dette område, har du ikke noget krav. Der må ses på de bestemmelser der er om opsigelse i den kontrakt du har indgået. Og hvis de kræver du sender tingen retur.... tja... så må du gøre det.
Du kunne kræve at indlevere tingen i butikken, hvis du var i den tro, at du indgik en aftale med lige netop den butik, men det har du jo ikke været..

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-06-03 23:11

Ja ok problemet ligger så nok snart i det retur spørgsmål.
Et lille eksempel. Hvis jeg vil køre en tur far et punkt A til et punkt B og beslutter at ville køre retur igen så skulle jeg gerne havne ved punkt A ik??
I dette tilfælde er det butikken der er punkt A og hvis jeg så skal til at sende varen til et 3 punkt så kan det jo aldrig være retur vil jeg mene.

Der er sikkert nogen der tænker på hvorfor jeg dog ikke bare betaler.. Grunden er simpel. jeg skal betale over 500kr for at komme af med lortet. Der er en kortafgift (rest) vi ikke kan få tilbage plus vi skal betale for en hel måned efter opsigelsen. Så jeg vil sgu gerne have det hjem jeg kan.

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 26-06-03 00:14

Ja, dit eksempel er korrekt. Men det har jo aldrig været din hensigt at indgå en aftale med butikken, men derimod med Canal Digital. Og i den forbindelse er butikken bare formidler af kontakten.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-03 00:21

Der er indgået en aftale med Canal Digital om at apparatet kunne hentes i "den" forretning.

mvh ans

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 26-06-03 11:17

Ja, hentes. Men der op jo til kontrakten af fastlægge hvorledes opsigelse finder sted, og her var det ikke med aflevering i forretningen.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 26-06-03 17:06

Har lige snakket med Canal Digital i dag og jeg får ikke penge tilbage for noget som helst. Ikke engang den kortservice jeg betalte i marts og som dækker et helt år.
Så må vist bare hellere betale... ØV

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 26-06-03 17:10

Det hedder vist kort afgift. Og jeg fik forresten denne gang afvide jeg kunne havde leveret den tilbage til butikken.. Men som jeg sage til dem.. Det er sgu lidt sent at komme i tanke om nu!

Tråden får lige lov at stå åben lidt endnu...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-06-03 17:41

I din kontrakt må der da stå noget om opsigelsesvarsel.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : copycatDK

Dato : 17-07-03 23:42

Undskyld fosinkelsen.. Jeg har lige siddet og kigget kommentarene igennem og har besluttet at Powerranger får point. Jeg vil da også godt lige takke dig ans. Men som det nu er er der kun en der kan få point