/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
SD-RAM---DDR-RAM
Fra : Surf
Vist : 541 gange
40 point
Dato : 12-12-01 22:26

på min computer er der 256 mb sd-ram da jeg gerne vil købe 256 mb ddr-ram så jeg derfor spørge om sd-ram kan gå sammen med ddr-ram hvis man altså puter ddr-ram
ind i computer eller skal rammet være ens altså sd-ram siden af sd-ram eller ddr-ram siden af ddr ram ja hvad siger i

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-01 22:21

Enten eller du skal vælge!

mvh. John

Surf <Surf.news@kandu.dk> skrev i en
news:UQPR7.6997$z4.925921@news000.worldonline.dk...
> på min computer er der 256 mb sd-ram da jeg gerne vil købe 256 mb
> ddr-ram så jeg derfor spørge om sd-ram kan gå sammen med ddr-ram hvis
> man altså puter ddr-ram
> ind i computer eller skal rammet være ens altså sd-ram siden af sd-ram
> eller ddr-ram siden af ddr ram ja hvad siger i
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 50 point
Dato : 12-12-01 22:46

Hej
For det første skal der være sockler til DDR ram..
Desunden vílle de 2 ting aldrig kunne køre ordenlig med hinanden, så derfor.. SD ram med SD ram..
Eller DDR ram med DDR ram...
Ikke DDR og SD ram.... Dur ikke

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-01 22:40

On Wed, 12 Dec 2001 21:26:12 GMT,
Surf <Surf.news@kandu.dk> wrote:
> på min computer er der 256 mb sd-ram da jeg gerne vil købe 256 mb
> ddr-ram så jeg derfor spørge om sd-ram kan gå sammen med ddr-ram hvis
> man altså puter ddr-ram
> ind i computer eller skal rammet være ens altså sd-ram siden af sd-ram
> eller ddr-ram siden af ddr ram ja hvad siger i

Enkelt bundkort kan køre begge dele. Dog normalt ikke
stabilt hvis begge slags er i på samme tid.

Jeg kører SD-RAM, og da god SD-RAM kan køre 155MHz (Svarende
til de 310 fup-MHz DDR), så er det ikke langsommere end DDR.

DDR RAM giver dig ved samme hastighed kun marginalt hurtigere
adgang til RAM. Typisk 5-10%. Men hvis du køber dem med henblik
på at beholde de 256MB når du opgraderer om et år, så glem
det, så er 266MHz DDR RAM (PC2100 RAM) ved at være forældet,
da 300 fupMHz DDR RAM er på trapperne.

Godkendelse af svar
Fra : Surf

Dato : 13-12-01 00:17

jeg har undersøgt det via manualen til bundkorten og der stået der at det
kun er sd-ram sockel så altså jeg må bare købe sd-ram til min computer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-12-01 09:24

> DDR RAM giver dig ved samme hastighed kun marginalt hurtigere
> adgang til RAM. Typisk 5-10%.

Min ydelse steg ca. 20% i 3D spil blot ved at skifte fra 256 MB PC133@150
til 256 MB DDR 2100 (266@300)...

> Men hvis du køber dem med henblik
> på at beholde de 256MB når du opgraderer om et år, så glem
> det, så er 266MHz DDR RAM (PC2100 RAM) ved at være forældet,
> da 300 fupMHz DDR RAM er på trapperne.

Så vidt jeg har hørt er 300 DDR kun lavet som en overclocker ram. Det
rigtige næste officielle trin skulle være 333 DDR, som på fx det nye fra
Iwill...

Bare et spørgsmål: Er DDR ram på et grafikkort også "fupmhz" efter din
mening?

Jonny.