/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
IP kamera til overvågning
Fra : olarsen
Vist : 366 gange
200 point
Dato : 06-01-16 13:00

Jeg vil gerne etablere lidt hjemmeovervågning, systemkrav er: kamera med mulighed for at lave optagelser til min netværks disk, samt sende SMS eller/og email ved bevægelser i de overvågede områder og ONVIF. Det skal være et udendørs IP kuppelkamera, gerne med zoom, samt et indendørs med pan og tilt.

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 06-01-16 17:50

Hvor meget vi du investerer i projektet ?

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-01-16 07:18

Jeg tænker <2k, men måske det er urealistisk?!

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 07-01-16 15:19

Husk nu - pris og kvalitet følges ad ! Det er dælme surt at have "sparret" på kameraerne og så ikke kan se en dyt når det virkelig gælder. Jeg ville vælge Panasonic og Axis kameraer til din opgave.

Bluesky

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 07-01-16 17:41

Helt enig i at pris og kval følges ad, for det meste, Axis kamera og Panasonic er noget dyrt og ikke helt til min pengepung.
Jeg har også kigget lidt på Nexus, kender du til det mærke

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 200 point
Dato : 08-01-16 03:01

Du skal ikke regne med at have et fornuftigt billed længere ind 6 m fra cameraet og der skrives ikke hvormange frame det kan køre i mm..

Det er i samme "gruppe" som et normalt Web kamera og ikke meget mere.

Tag Eks. Hikvision 3mp koster ca 15-2000kr som nok ville være min. For hvad jeg ville anbefale at bruge.

Falck bruge freks. Bla. Dahua og giver et rimeligt godt billed.

Har teste flere forskellig mærker zavio hikvision dahua axis lg mm

Jeg ville selv bruge LG men det koster også ca 4-5 kilo sanyo var et af verden førende og stoppet her blev en stor del af folkene i deres udvikling ansat hos LG og Panasonic købte så resterne af sanyo

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 13-01-16 21:03

Tak for svaret rotw.