/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Webcam og forstærkerkabel
Fra : hj3
Vist : 482 gange
400 point
Dato : 22-06-03 22:31

jeg har et Logitech 4000 pro webcam der kun virker med usb forlængerkabel, men ikke med et forstærkerkabel.
da jeg gerne vil have en samlet længde på 10 meter. skal jeg jo bruge et forstærker kabel.
jeg har lige købt en ny computer, det er den det ikke virker på, den gamle computer der virker det fint med forstærkerkablet. så kablet fejler jo ikke noget. hjælp

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-06-03 23:00

Hej hj3

Hvis dit kammera virker uden problemer med forlænger kablet, så behøver du ikke bruge forstærker kablet.
Har du eventuelt et link til dit forstærkerkabel ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 22-06-03 23:35

Forlængerkablet virker ikke over 5 meter, derfor skal der bruges et forstærkerkabel.
mvh hj3
srhansen skrev:
Hvis dit kammera virker uden problemer med forlænger kablet, så behøver du ikke bruge forstærker kablet.
Har du eventuelt et link til dit forstærkerkabel ?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-06-03 23:38

Hvad er det for et forstærkerkabel ?

Accepteret svar
Fra : Calleman

Modtaget 400 point
Dato : 27-06-03 13:46

Dit forstærkerkabel bruger 50mA.
Hvis dit Webcam derfor kræver 500mA er det årsagen til at det ikke virker.
Hvis du har mulighed for at tilslutte en USB-HUB med strømforsyning efter dit forstærkerkabel kan det muligvis afhjælpe problemet.

Godkendelse af svar
Fra : hj3

Dato : 02-07-03 12:02

Tak for svaret Calleman.
jeg smed forstærker kablet ud og købte en usb-hub, og brugte alm usb kabler.
forstærker kablet virkede heller ikke med hub.
mvh hj3