/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Video til PC
Fra : pirt03
Vist : 470 gange
50 point
Dato : 22-11-15 16:27

Jeg forsøger at overspille videoer til PC ved hjælp af en Manhattan 164115 video grabber. Jeg har installeret softwaren fra cd. Virkede ikke. Downloadet software fra Manhattean hjemmeside. Virker ikke. Testet videobåndoptager kabler osv. Et eller andet gør jeg tilsyneladende forkert. For selv om jeg får selve overspilnings-skærmbilledet så er skærmen på denne absolut sort.
Det begynder at irritere mig så hvad nu?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 22-11-15 20:20

Har du installeret driver til dit styresystem
http://www.manhattan-products.com/hi-speed-usb-audio-video-grabber

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 23-11-15 09:18

Har du de relevante CODEC ( https://da.wikipedia.org/wiki/Codec ) installeret på PC'en?

..ellers kan du hente og installere en codecpakke som f.eks.:

a) http://www.cccp-project.net

b) http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-11-15 09:28

I de simple såkaldte grappere til videosignaler foregår det tunge arbejde af konverteringen i computeren og ikke i grapperdimsen.
Hvis du bruger en sølle bærbar så har du måske ikke cpu overskud til det arbejde.

Det kan også være at softwaren er indstillet til en forkert slags videosignal.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-15 22:43

Citat
. Testet videobåndoptager kabler osv. Et eller andet gør jeg tilsyneladende forkert. For selv om jeg får selve overspilnings-skærmbilledet så er skærmen på denne absolut sort.

Du kan ikke OPTAGE/ OVERFØRE direkte fra Video til PC, der skal en boks imellem - og med DEN boks følger der software = der oversætter ANALOGT til PC? sprog = DIGITALT

HÆNG MIG ENDELIG OP FOR DEN SLAGS SLUDDER - men sikkert rigtigt.

Og hvilke kabler osv bruger du? - i gamle dage (over 10 år siden) blev jeg ADVARET mod diverse overspilnings KABLER OG HARDWARE, nogle skulle i Scart / andre i almindelige Phone stik (hvid+sort+rød) +?? kompositiv og jeg kan ikke huske udtrykkene mere - så det opgav jeg = DA Computer CITY ikke engang vidste noget om det - men købte en god printer samme dag og sted....

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-15 22:49

Citat
Det kan også være at softwaren er indstillet til en forkert slags videosignal.

Citat
I de simple såkaldte grappere til videosignaler foregår det tunge arbejde af konverteringen i computeren

RIGTIG, og kræver en vis form for CPU kraft, ikke så meget RAM.
Og så selvfølgelig kvaliteten på det samlede ´værk´ og TID + PLADS til det hele = husk at konverter programmer OFTE har en en vis ´buffer´ som kan indstilles - men kender du ikke til dét, så lad det stå som ved install, så går der ikke noget galt.

MEN STADIG? hvor er din HARDWARE

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-11-15 22:57

Der var åbnbart hardware med i kablet ? hvorfor ikke ligge et link til det du bruger???
https://www.google.dk/search?q=Manhattan+164115+video+grabber&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj419zFw6fJAhVGw3IKHQyxC7kQ_AUIBygB&biw=1280&bih=639

Har du sat programmet til?? EU + / Europa/ samt ISO/TXT til samme = afhængig af? Betamax/ VHS + deres indbyrdes kodning.
Endelig kan selve dine Videoer være kodet...listen kan være lang og kedelig

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 30-11-15 22:22

Tak for svaret molokyle.
Codecen var tilsyneladende ikke blevet installeret , for da jeg søgte den og fandt den på nettet hjalp det.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 30-11-15 22:26

Tak til alle I andre, for gode forslag.
Jeg synes i øvrigt kvaliteten er lidt dårlig (i forhold til direkte at se video via videobåndoptager) så jeg har en ide om at jeg må have fat i en bedre vhs-afspiller.