/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Win 10 - deaktivere enhed.
Fra : Eyvind
Vist : 374 gange
100 point
Dato : 28-10-15 19:23

Hej er der nogen som kender vejen til at deaktivere en enhed.

I enhedshåndtering vil jeg gerne deaktivere et netkort, men det ser ud til at være umuligt i win 10

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-10-15 20:10

Højreklik på enheden og deaktiver?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 28-10-15 20:36

H.klik på Start (flaget nede i venstre hjørne) --> vælg enhedshåndtering --> h.klik på det du vil deaktivere --> vælg Deaktiver
Her virker det fint, hvad sker der hos dig?

Nu var det et netkort, det kunne du jo også prøve at deaktivere i netværksforbindelser.
Hklik på start --> vælg netværksforbindelser --> h.klik på kortet --> vælg deaktiver.
Virker det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-15 21:04

Med alle de andre windows kan jeg arbejde i enhedshåndtering.......................men ikke i win 10

http://peecee.dk/upload/view/454277

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-15 21:07

Og jeg har lige kigget....................jeg er tilsyneladende admin (set i > kør > netplwiz)

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 28-10-15 21:12

Du har h.klikket på gruppen netværkskort og valgt egenskaber, det kan du ikke.
Du er nødt til at klikke på pilen til venstre for netværkskort så gruppen folder ud og så vælge et enkelt kort
http://peecee.dk/upload/view/454278

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-15 21:13

Og så må jeg lige indrømme at det ikke er netkortet som skal deaktiveres, men det var nemmest at skrive, og en deaktivering er vel det samme.

Det er en HP med tv-tuner og det er driveren som laver ballade i en netop opgraderet fra win 7 til win 10
Brugeren har ikke brug for den tv-tuner og min idé er så at deaktivere den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-15 21:17

Eyvind!!! dit store fjols.........................er der nogen som lige gider give mig et los bagi.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 28-10-15 21:34

Tak for svaret EXTERMINATOR. Så vil jeg prøve, at få den HP til at køre i morgen uden, at den skal lede efter noget, som ikke er der. (tv-tuner driver)