/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Internet via Bluetooth
Fra : kasparbusch
Vist : 431 gange
20 point
Dato : 21-06-03 16:19

Jeg har købt en Ipaq 5450 med Bluetooth og den er på vej i posten. Mit spørgsmål går ud på om jeg kan forbinde Ipaqen til min PC's internetforbindelse via en Bluetooth dongle ? Altså komme på nettet via Bluetooth dongle. Hvis ja, kunne jeg så få forslag til hvilken dongle jeg skal købe ?

På forhånd tak,

Kaspar

Accepteret svar
Fra : gniske10

Modtaget 20 point
Dato : 22-06-03 00:02

Hej Kaspar.

Det kan sagtens lade sig gøre. Du kan desuden forbinde andre Bluetooth-enheder samtidig, eks. mobiltelefon m.m.

Man skal blot bruge en USB->Bluetooth-adapter - altså en USB enhed på størrelse med en nøglering, som gør at din PC kan kommunikere med Bluetooth-enheder.

En af de gængse modeller, og en af de blilligste er modellen fra Sandberg. Den koster vejl. udsalgspris kr. 499,-. Du kan læse mere på følgende link: http://www.sandberg.it/sandberg/hardware/13312.HTM Den kan købes i stort set alle computerforretninger. Min er købt hos ComputerCity.

Men vær opmærksom på, at de drivere der bruges til enheden ikke umiddelbart understøttes af Windows, og det er derfor nødvendig, at bruge de drivere der følger med produktet. Win XP fortæller dig, at driverene ikke er digitalt signeret, men man skal blot fortsætte installationen alligevel.

Jeg håber det lykkedes for dig.

Mvh. Gniske

Godkendelse af svar
Fra : kasparbusch

Dato : 22-06-03 15:22

Tak for svaret gniske10.

Kommentar
Fra : kasparbusch

Dato : 22-06-03 15:44

Er det muligt med en Bluetooth dongle med en rækkevidde op til 100 meter eller er det bare salgshype ? Er der nogen der har erfaring med dette, gode eller dårlige ?

PÅ forhånd tak,

Kaspar

Kommentar
Fra : gniske10

Dato : 23-06-03 10:51

Hej Kaspar.

Det er rigtig, at der findes en anden standard af Bluetooth, som kan række op til 100 meter. Du vil have de samme muligheder, men den nye standard for Bluetooth er stadig meget dyrt. Jeg har endnu ikke set den i aktion, men har ladet mig fortælle at det virker.

Mvh. Gniske

Kommentar
Fra : JayJayDK

Dato : 01-10-03 18:47

Jeg har selv en IPAQ 3970 med Bluetooth og en Sandberg USB Bluetooth.. Og jeg kan fortælle at efter 20 meter begynder signalet for blive dårligt og efter 30 meter er den helt væk..... Løsningen blev at jeg købte en forlængerledning til USB på 10 meter og satte så min Sandberg-BLuetooth adapter i ledningen... Det hjælp så jeg nu havde net i hele huset på min Ipaq.....
Cyberhisener fra Jay Jay