/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kopiere sms/mms fra tlf. til computer?
Fra : Fattig
Vist : 607 gange
500 point
Dato : 26-09-15 17:15

Har en tråd på min telefon (Samsung 3mini) jeg gerne vil gemme permanent. Kan denne overføres/kopieres fra telefonen til computers harddisk?
Hvis, hvordan gøres dette?

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 26-09-15 17:29

Prøv med SMS Backup & Restore
APP FEATURES:
- Backup SMS Messages in XML format.
- Backup created locally on the device with options to automatically upload to Email, Google Drive or DropBox using the Add-On app.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-09-15 18:23

Det er en telefon med Android og så kan du bruge MyPhone Explorer, installer app'en på telefonen:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fjsoft.myphoneexplorer.client
og programmet på computeren:
http://www.fjsoft.at/en/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-15 21:30

Du behøver ikke installer aps (afhængig af Android version), gå i mappen aps, der findes en aps der hedder Filhåndtering som viser samtlige mapper osv på din tlf.
Vil du gemme den som? fil eller så den kan læses?
Som FIL går du også i mappen med aps og klikker på SIKKERHEDSKOPI og gemmer på SD kortet, det kan du så overføre til PC og gendanne senere.
Du kan også gemme den som et Screenshot ved at rulle gardinet ned fra toppen af tlf - kræver sikkert et par billeder hvis teksten er lang - billederne kan du uploade til Dropboks eller overføre til pc - billederne kan du redigerer sammen til et stort billede med Paint/ andet

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-09-15 21:33

Citat
Du kan også gemme den som et Screenshot ved at rulle gardinet ned fra toppen af tlf

Kommer den ikke frem, så scroll frem til VIS MERE/ Skærmbillede.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 27-09-15 15:43

Hvordan gør man hvis det er en iphone 4s.

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 27-09-15 17:01

Jeg bruger "VeryAndroid SMS & MMS Backup" hvor man kan kopiere over på PCen via USB kabel, Bluetooth eller Wifi.
På PCen fremstår SMSer og MMSer næsten som på telefonen.
Link: http://www.veryandroid.com/android-sms-and-mms-backup.html
/Janus

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 28-09-15 18:03

Har nu sikkerhedskopieret til sd Card og kopieret dette til pcén.
Der er nu 66 MB, 346 filer og 18 mapper.
Når jeg vil åbne sikkerhedskopi får jeg at vide at det er NBF filer der ikke kan åbnes.

Når telefonen er tilsluttet computeren kan jeg se sms back-up som et regneark (Excel)

Hvorfor skal det dog være så svært

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-15 21:04

Citat
Hvorfor skal det dog være så svært

Fordi det er to vidt forskellige systemer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-09-15 21:31

Denne app klarer det fint, dog kun til SD kort:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.smeiti.smstotext&hl=da

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 500 point
Dato : 29-09-15 01:11

Citat
Hvorfor skal det dog være så svært
fordi du bruger de forkerte værktøjer, med MyPhone Explorer er det nemt

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 07-10-15 17:53

Tak for svaret o.v.n..
Min telefon er tilsyneladende ikke ny nok til at kunne anvende MyPhone Explorer.
Ærgerligt!