/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvem er eller hvad er på færde her?
Fra : betterwisser
Vist : 864 gange
500 point
Dato : 11-02-15 08:02

http://ekstrabladet.dk/112/mysterium-katrine-rystet-over-fund-paa-mark/5436815

Er det mon ulve dette her, eller måske bor der en varulve i området, eller kan de være påkørt af en løbsk trailer, eller tabt fra samme?

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-15 09:26

I hvert fald ser det ud til, at vedkommende har haft travelt med at skille sig af med affaldet. Og så ved Boller Skov??? Jeg troede nu det hed Bolleskov, men jeg kan jo huske forkert.
Det kan jo også være lokale ornitologer som forsøger sig med "ørnefoder".

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 11-02-15 10:30

En ulv ville nok ikke binde en snor om halsen på sit bytte.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-02-15 10:39

Gu' ved om Ballefræs, i sin egenskab af DJ's repræsentant i området, har nogle kommentarer til dette ?? Han burde kunne fremsætte et statement !
Der har vistnok for år tilbage været en del krybskytteri i området, men om det er tilfældet her kan man kun gisne om !
Jeg nægter at tro det er jægere som har smidt affaldet i naturen så tæt på en vej, meeeen ......!!!

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 11-02-15 10:42

En ulv ville nok ikke binde en snor om halsen på sit bytte

Glimrende set, Troldepige !!

ØV4

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 11-02-15 21:25

Det er lidt tankevækkende. For mig lyder det som en ofring i ritual øjemed - noget med satan dyrkelse.
Findes der i Horsens & omegn nogen djævle med horn i panden og trefork.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-15 22:01

Aha! Den havde jeg sgutte set kommer. Løsningen ligger jo lige til højrebenet. Hvordan kunne bl.a. undertegnede overse den mulighed????

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-02-15 08:10

Jeg talte med nogle af mine gode venner i det østjyske i aftes vedr. de fundne dyr, og nogle mener, at det er bander af østeuropæisk oprindelse, som ved hjælp af snarer fanger dyrene og afliver dem med knive, evt. med slag i hovedet (et af billederne viste et stort hul ind til hjernen), man tager det bedste fra dyrene og smider resten fra sig på tilfældige steder, langt væk fra selve gerningsstedet. Helt og aldeles afstumpet. Prøv at se på www.hsfo.dk - jeg har prøvet at lave et link, men det fungerer desværre ikke ! Det viser sig, at der er fundet flere dyr udenfor Horsens, men se Horsens Folkeblad.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-15 09:29

Absolut en mulighed - kære ØV4. Men hvorfor lige omkring Horsens? De kan godt være lidt "vilde" derovre, men over 20 dyr, aflivet uden at nogen har hørt eller set noget.

Kan det måske have noget at gøre med en ny ulveudsætning?

Babubabu: Nu kommer landbetjenten på overarbejde.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-02-15 09:54

Der er vistnok en del fremmede fra Østeuropa på Horsens-kanten og ikke alle af disse har rent mel i posen, siges det ?
Men med de åbne grænser vi har p.g.a. Schengen aftalerne, er vi reelt magtesløse over for "ludere og lommetyve" som benytter sig af vores gæstfrihed !!!
Når dette er sagt, skal vi også passe på med at generalisere - der findes sandelig også mange arbejdssomme, flittige og normale mennesker blandt vore gæster

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-02-15 07:52

Sagen eller sagerne omkring de mange slagtede rådyr m.v. er for en stor dels vedkommende opklaret. En lokal landmand i det nordlige Horsens, havde givet lov til en jæger, at vedkommende måtte smide vildtaffald i hans skov, så ræve og andet rovtøj kunne få sig et billigt måltid. Det havde man gjort i mange år uden problemer. Imidlertid var en del af det pågældende skovstykke blevet fældet, men affaldet blev stadig smidt hvor man plejede. Det havde forbipasserende observeret og derved opstod hele balladen !!
Derimod er fundet i Horsens ved Boller ikke blevet klarlagt inu - måske er der tal om et lignende tilfælde ??

Alt dette er blevet mig fortalt af mine gode venner i det østjyske - men DJ's repræsentant i Horsens jagtforening har heller ikke bidraget med noget konstruktivt denne gang

ØV

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-02-15 13:41

Citat
men DJ's repræsentant i Horsens jagtforening har heller ikke bidraget med noget konstruktivt denne gang
Næ, han har skam travelt med så meget andet end det, som kaldes konstruktivt jægerarbejde. Jeg har godt nok set et billede af omtalte jærger med horn i panden og trefork. Fotoet er dog - efter sigende - ikke taget i Jylland, men efter sigende, skulle billedet stamme fra et jagtområde i Syd Afrika. Om der er et sammenhæng mellem de lokale heksedoktorer og vores hornede ven - via vodooo - skal være usagt.
Andre igen siger, at omtalte foto bliver brugt på hans ID-kort...???

Noget andet. Kunne det tænkes at dyrene simpelthen er faldet af en trailer..? Jeg husker nemlig, at der var en del skriverier vedr. "Sibiriens Jagtlau" .....skal vi sige, ret specielle måde at lægge afskudt vildt op på en trailer på. Nogen kaldte det for "hulter til bulter" Det forargene som bekendt mange - og navnlig da hele seancen blev sendt til offentlig skue via "YouTube" Man så - ikke alene respektløst "anrettet" vildt, men filmen bekendtgjorde også, at der var råhygge blandt de bajerdrikkende jægere.

Ja, man må konstatere, at spørgsmålene er mange og svarene få.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-15 13:51

Ved I hvad? Jeg tror det er en kratlusker!!

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-02-15 14:45

Undskyld at jeg lige låner din tråd BW.

Det, der ligger mig på sinde er: Fik bb1 nogensinde fat i dette her:
Citat
FælleI/lille bur.

Jeg linker lige til bb1' spørgsmål http://www.kandu.dk/Spg27103.aspx
Som I kan se, så endte tråden i "Hat og Briller" -endda uden én eneste hyler/tombe/klaphat deltog

Jeg tænker: Hvad fa'en skulle han egentlig bruge den fælleI til - og hvad mon det er..?

Selvom bb1 logger ind daglig, nægter han at skrive et eneste ord - så ham kan man ikke spørge.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-02-15 18:04

Her er KnaldBalle for fri udblæsning. Samtidig et kursus i hvordan man på kortest mulig tid bliver uvenner med så mange som muligt.
Jeg husker ikke meningsudvekslingerne, men hvor er det dejligt igen at have noget at grine af.
Tak for linket - og grineren.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-02-15 18:41

Citat
Jeg husker ikke meningsudvekslingerne,
Den er fra 2003 - altså før Multi X' tid.

bb1 har altid kørt uden lydpotte

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-02-15 07:49

Ja, her har vi Balledoof i fri dressur !!! Mon der er blevet skelet til hans stavning og brug af kommaer, eller mangel på samme, ved en af de seneste ændringer i retskrivningsordbogen ??
Han har hørt, at punktum er vigtigere end komma, og derfor benyttes disse i overflod, da han helst vil beskæftige sig med det vigtigste, da det jo må være det rigtigste ??!!

Prøv at gå nogle af Knoldens spørgsmål igennem - det er virkelig guld der ligger frit tilgængeligt !!!

ØV4
bb1's eneste sande ven

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-02-15 09:34

   Kommentar
Fra : Er ikke onlinebb1 To en halv stjerne

Dato : 27-07-09 22:18
Ikke for at lægge ved på bålet, men jeg kender altså til to tilfælde, hvor en politihund pludselig har angrebet føren. Så Birgitta vi er meget enig. Ligeledes ser vi på filmen, at drengen, som føre hunden rent faktisk forsøger, at koble den, men opgiver i førte omgang, fordi hunden ikke vil slippe.

Jeg kommer lige fra hundetræning og der havde to små hvalpe, en slogskamp indbyrdes, så man lydmæssigt skulle tro, at de virkelig var oppe og sloges for alvor,men her var det leg og markeringer for ellers havde der flydt blod vær sikker på det.

Vi lære vore jagthunde, at de ikke må være hårdmundede altså skade vildtet, men vi lære dem også at dræbe et ikke dødskudt stykke vildt og det er en balance agt, som virkelig kræver indlæring.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 18-02-15 10:39

Ja lad os bare få lidt "retro-Balle". det er sgu godt stof, godt vi fik den bovlamme Landsbytosse gjort mundlam, inden han fik lavet mere rav i den .

Mvh
BW

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-02-15 18:47

Det der sker er at nye rovdyr, sikkert ulve, får lov til at indvandre sydfra,
og det går så ud over vore søde, værgeløse lam.

Jeg er, som tidligere nævnt, modstander af al jagt,
hvor den stolte jæger står med sit bytte, der ikke har haft en chanse,
men i dette tilfælde vil jeg gøre en undtagelse:

Alle I tapre jægere, skyd dog de ulve sydfra,
i stedet for vore hjemlige rådyr, I ved dem med dådyr øjne...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-02-15 19:28

Citat
Jeg er, som tidligere nævnt, modstander af al jagt,
hvor den stolte jæger står med sit bytte, der ikke har haft en chanse,
men i dette tilfælde vil jeg gøre en undtagelse:
Nu må du beslutte dig hr. Giversen. Enten er du modstander af jagt - eller osse er du ikke.
Jeg synes det er synd at skyde ulve, de har sådan nogle smukke gule øjne.
Og mig bekendt, er der heller ikke jagttid på ulve.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 19-02-15 07:11

Svend Giversen.

http://naturstyrelsen.dk/naturbeskyttelse/artsleksikon/dyr/pattedyr/rovdyr/ulv/

På dette link fra Naturstyrelsen, kan du se mange oplysninger, bl.a. om fredning af ulven - blot så du ikke tror at det er tilladt at drive jagt på dem.

Dit syn på jagt er naturligvis en privat sag, men det kunne være interessant at vide, om du er vegetar, for hvis det er tilfældet kan man respektere dit syn ellers ikke !!!!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-02-15 15:33

HULK!!!!!

Med jævne mellemrum vækker svenskerne opsigt, når de forsøger at opretholde den politiske korrekthed ved at udøve censur.
Og nu sker det igen, for Sveriges Ornitologiske Forening har efter to års arbejde opdateret samtlige fuglenavne og ændret de artsnavne, som var krænkende.

Det skriver Aftonbladet i Sverige.

Næsten 12.000 navne er blevet gransket, og resultatet er, at 4.000 arter har fået nye navne. Hovedsageligt, fordi den svenske oversættelse af arten ikke var korrekt.
Men i enkelte tilfælde har fuglearter også fået nyt navn, fordi arts-navnet blev opfattet som krænkende.

LÆS OGSÅ: Nu fjernes "Negerkongen" fra Pippi Langstrømpe

Det gælder negerfinken, den sydamerikanske sigøjnerfugl og "kafferseglaren", som dog kun er spottet én gang i Sverige.
"Kaffer" er ifølge Aftonbladet et nedsættende ord for mørke mennesker, som især blev brugt under apartheid-tiden i Sydafrika.

- I Sydafrika er det strafbart at bruge ordet. Det betragtes som en hetz, siger Erling Jirle fra Svensk Ornitologisk Forening til avisen.

"Kafferseglaren" ændrer derfor navn til "vitgumpseglaren", og sigøjnerfuglen kommer til at hedde "hoatzin, mens de 40 forskellige arter af negerfinken fremover benævnes som "nigrita".

Svensk Ornitologisk Forening udtaler, at den samlede liste nu fremstår meget mere konsekvent, fordi man har rettet de fejl og mangler, som listen indeholdt.

LÆS OGSÅ: Kontroversiel teaterchef: Jeg holder med Sverige i 'censur

Luk Øresundsbroen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-02-15 18:35

Svenskere er et skørt folkefærd, hvor den politiske korrekthed er i højsædet.
Tag f.eks Negerfinkens latinske navn "nigrita" - kan det oversættes til andet end Negerfinke..? Eller hvad med Kaffersejleren - det latinske navn er "Apus caffer" - Altså Kaffersejleren.

Svenskerne er syge i hovedet!

Vi I, hvad jeg får lyst til at råbe...........................................................NEGER............Og den virkelig grove......................Bent Ballegaard!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-02-15 21:16

Citat
Vi I
Det læses: "Ved I"

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-02-15 22:29

En "negerfinke" af underfamilien "vipstjert".

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-02-15 08:08

Det næste bliver vel, at Bendt Ballegård skal kaldes Den Lille Rødhætte ??

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-02-15 12:39

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-02-15 17:57

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 22-02-15 21:04

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-02-15 13:00

Mange tak for påingene