/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kænguru benzin!
Fra : kpm10
Vist : 4166 gange
300 point
Dato : 18-06-03 09:01

Hej allesammen

Min peugeot 206 opføre sig meget mærkeligt, den sætter ud periodisk når jeg giver den gas imellem 2500-3500 omdrejninger, den kommer godt nok over de omrdrejninger men det rykker meget i bilen! udove det kan den også finde på at stå meget uroligt i tomgang!

Når den sætter ud prutter den ikke så det må jo tyde på at ikke er tændingen der sætter ud men nærmere benzin tilførslen, jeg har prøvet at se om jeg kunne rense stikket til lampda zonden men kunne ikke umildbart komme til at rive det fra hinanden......

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-06-03 09:09

Min Pug måtte have en ny indsprøjtningsdyse så opførte den sig smukkere. Du kan også have Computer problemer - det er jvf tidligere indlæg ikke ubekendt med Pugs.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-06-03 09:10

Forsøgsvis kan du jo prøve V-power fra shell - det skulle have en gavnlig indvirkning på indsprøjtningssystemet, eller det gode fra UnoX.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 18-06-03 13:03

Hmm jah det var måske en ide'......den med benzinen tvivler jeg nu lidt på.....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-06-03 13:17

Tjaee, min Pug kunne godt lide det der dyre benzin, og kørte næsten hæderligt, selv med defekt dyse. Hvis det er dysen der er træls, hugger den og kører på tre cylindre ved lavere omdrejninger.

Du kan checke det ved at hive tændrørshætterne af en efter en. Hvis der er en hvor der ingen forskel er på tomgangen - om hætten er på eller ej - ved du hvilken cylinder du skal koncentrere dig om. Dysen kan du få ved CA Autodele Claus 75 62 98 96. Der står et nummer på siden af den, som du lige skal fortælle Claus.

Med pas lige på når du hiver hætterne af, der er ret meget strøm på sådan et tændingssystem og det giver nogle slemme lyn. Mekanikeren har en spec. tang han bruger.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-06-03 13:29

Kan kun sige at det godt forsøg med at aditiv i benzinen, som 3773 siger. Men jeg vil nok vælge den billige løsning, det er at købe en dunk med aditiver i og selv blande det. For det der Nitro3000 og V-power er da noget uhyggeligt dyr noget...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-06-03 14:51

Næh næh Geu, vi har haft priskrig utroligt længe, så Nitroen kan skaffes for sommetider 6,35 - herligt ikke. Men du har ret i at V-Power'en er for dyr.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 18-06-03 16:38

Jeg vil da lige komme med min erfaring med lambdasonden..

Min bil begyndte først rigtigt at opføre sig dårligt når motoren var blevet godt varm. Der var især ved lave omdrejninger den hoppede. Og det var som om den blev druknet næsten hver gang jeg havde holdt stille og skulle sætte igang. Desuden så manglede den også en del kræfter. Så fik jeg målt bilen igennem og ganske rigtigt var det Lsonden der var røget.. du kan læse mere om problemet med lambdasonden på www.landberg.dk (Det er dog for citroen) men stort set samme motor
Ellers kan du køre ud til et Pegout værksted og får dem til at tjekke bilen med computer. Det tager højst 15min.

mvh
Michael (Alias copycatDK)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-06-03 16:48

Sådan en "dianostic" computer har de fleste værksteder vist. Og min bette mekaniker er trods alt over en "hund" billigere i timen end Peugeot.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 18-06-03 18:43

Tjek også lige forbindelserne nede ved strømfordeleren min havde de samme problemer og det var noget så banalt som fugt og ir på stik og kabler.
Den kørte uroligt i tomgang og ved 2-3000 omdr. nøjagtigt som du skriver, og den pruttede heller ikke (derfor tog det lang tid før jeg kiggede efter) problemet var forresten størst efter vask i vaskehal, for der sprøjtede der vand op på dækslet selv om der er bundplade på bilen.
Det lagde sig på den der plastikagtige firkantede strømfordeler og det skabte alle problemerne, som var løst da jeg rensede kabler, stik, og sprøjtede det med kontaktspray, hvorefter jeg "pakkede" det hele ind for at undgå problemer fremover, og det har jeg heller ikke haft.
Forresten hvis du har mulighed for det så prøv at åbne motorhjelmen når det er godt mørkt og se efter om der springer gnister et eller andet sted i motorummet, så har du løst problemet, hvis det ikke er sonden som andre skriver...

/Banzon

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 19-06-03 08:07

Hej allesammen!

Tak for de gode bud, men nu var jeg hos min mekaniker igår og han konstaterede ret hurtigt at det var tændspolen den var gal med! så nu køre bilen perfekt igen!

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 19-06-03 08:40

Og så spørger jeg mig selv.....du skrev - så det tyder ikke på at det kan være tændingen ????

Men godt at du/mekken fandt fejlen inden du ofrede milioner på nye strømdimser, sonder m.m. Og det var det den hed den plastikdims jeg skrev om som jeg kaldte en "plastikagtig firkantet strømfordeler"

/Banzon

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 10:08

Okay, sådan kan det jo gå. Fagmanden er jo normalt den bedste.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 19-06-03 10:31

Banzon jeg troede ikke at det var tændnings problem da bilen ikke pruttede når at motoren kom igang igen, det sagde min erfaring mig fra da jeg skruede meget i knallert.....MEN mekanikeren sagde at grunden til at den gjorde som den gjorde var at tændspolen ikke leverede strøm nok og derfor var gnisten svag, det prøvede computeren i bilen så at kompencere for, men blev så meget forviret når den ikke kunne få motoren til at gå ordentligt og det resulterede så i at motoren satte ud engang imellem.........men alt i alt er jeg meget glad for at det var så simpelt, det kostede 1000kr med det hele og to kolde øl!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-06-03 10:53

Lyder fair nok (altså den med prisen). En dyse havde iøvrigt nok været lidt dyrere.

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 20-06-03 09:33

og en sondeudskiftning koster på nær en femmer 3000.- til en 1,6´er i odense så der sparede du lige 2000.-
TAK KANDU.DK

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-06-03 09:41

Hvad for sonde banzon?

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 20-06-03 09:54

Lamdasonden

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-06-03 10:08

Sådan en ville jeg skifte selv - se prisen http://www.hoyer-autodele.dk/default.asp?id=3&file=10.02.KatBM.asp&zb_ID=10&zbil=Peugeot&kg_nr=PE
Der har din mekaniker sgu tørret dig (hvis ikke du har fået lavet mere). Surt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-09-03 12:36

Lånt fra Ibasa:

Hej kandu.dk spørger
Her kommer et ibasa standardindlæg.
Du har spurgt og fået eet eller flere svar / kommentarer. Det er almindelig høflighed, at reagere på kommentarer / svar, så jeg vælger at tro, din manglende reaktion blot er en forglemmelse. Jeg vil bede dig om, såfremt der imellem svarene var noget, du kunne bruge til noget, at få lukket spørgsmålet.
Til din orientering er det / de points du har sat ind på at få en besvarelse, der kan bruges, under alle omstændigheder tabt for dig, uanset om du synes svaret / svarene er noget ævl. Så ACCEPTER venligst den kommentar du mener der ligger nærmest ”svaret”.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 300 point
Dato : 09-10-03 17:10

Nu køre bilen jo, kpm10. Hvad så med at lukke spørgsmålet?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 09-10-03 17:11

øhh, nu skriver du kun 206'er. Hvilken model har du?

Godkendelse af svar
Fra : kpm10

Dato : 10-10-03 08:55

Jamen værsgo endnu engang.......

Det er en 1,6 XS....lortebil........

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-10-03 16:33

Det var da træls. Min bette 106 Rallye har jeg ikke møj bøvl med (bortset fra et speedometerdrev der er i udu).