/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er manden rablende...?
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 907 gange
300 point
Dato : 23-06-14 18:00

Bent Ballegaard - nærmere præsentation er vel overflødigt skriver flg. på sin fjolsbookside:

Citat
Hvorfor er det så afgørende om den ligger på den ene eller anden side?
Det afgørende må da være, at der kommer en. En rundkørsel er vel til, at køre rundt i.

Er en rundkørsel virkelig til at køre rundt i...?

Er ideen ikke, at man kører ind i rundkørslen og drejer fra ved en given vej..?
Giver det nogen mening at køre rundt og rundt og rundt rundt og rundt rundt rundt rundt og rundt.

Er det mon derfor, Bent altid er rundtosset..?

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-06-14 18:16

Nu hedder det jo en rundkørsel og så kører man vel rundt. Havde det været en femkant havde man kørt i femkanter og havde den været stjerneformet havde man vel kørt i stjerner. Hvis man tager den tredie afkørsel i en rundkørsel, har man kørt ca. 3/4 cirkel, er det nok til at man har kørt rundt? Eller skal man køre mere end en cirkel, før man kører rundt? Hvis man kører på "må og få" i f.eks. en skov, kører man så rundt i skoven, og er det nødvendigvis i cirkler? Hvis der står en hjort midt på vejen, kan man køre udenom den, man kan også sige at man kører rundt om den, uden at man nødvendigvis laver flere cirkler uden om hjorten.

Jeg ved ikke om Bent har roterende fis i kasketten, men kategorien er Jagt, så jeg går ud fra at alle andre en Bent mener at han har en skrue løs.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-06-14 20:05

Nej, Tommy, det giver ingen mening, medmindre du er faret vild i en rundkørsel

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-06-14 21:56

Åhh – Boogie-Woogie-Woogie
og så kør' vi i ring.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-06-14 07:11

Inu engang modsiger Balleyard sig selv, da hans oprindelige mening med en rundkørsel, betalt af det offentlige, var at bruge den til skydebane. Der blev anlagt en rundkørsel lige ud for hans ydmyge bolig - udmærket !! Men underjordisk fik han overbevist kommunen om, at der under selve rundkørslen blev anlagt en skydebane til hans personlige brug og derved blev det !!
Så kunne han med god samvittighed øve sig og samtidig få en rigtig god undskyldning for ikke at kunne ramme noget af det han sigtede på !!! Fantastisk hvad sådan en aut. DJ skydeinstruktør kan formå at få andre til at betale, men det er jo sådan set typisk for nogle af "spidserne" hos DJ: At få offentlige midler til at betale gildet - se, det er de sgu' gode til, eller rettere var, da Raunkjær residerede i Rødovre - tyveknægte hele "eliten" hos DJ. Heldigvis kunne en særdeles dygtig forretningsmand i Sydafrika få hul på bylden og få afsløret svindlen - desværre straffri for de implicerede !!!
Egentlig er det fantastisk, at Ballefranz overhovedet selv nævner noget om rundkørsler ??
På den anden side gør han opmærksom på sine træningsmuligheder til bugsering af ulovligt indrettede campletter ovenjords, så det er måske positivt ???

ØV4

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 24-06-14 13:16

Kære Kaptajn-Tommy.

Til dit korte spørgsmål, kan man kun svare ganske kort, nemlig et rungende : JA JA JA

Én ting er dog positiv - tossen har mistet modet og evnen(?) til at svare her på kandu, så X'erne står som de store vindere i "slaget" om vederhæftighed og moral, når vi taler om jagtlige forhold.
Så det har nyttet noget at fortælle omverdenen og narren, at man får tilbage af samme mønt som man selv giver - godt gået, alle X'ere - sammenhold gør stærk og den helt store forskel er jo, at alle, undtagen Bent Ballegaard Knudsen, taler sandt og opfører sig som voksne, ansvarlige mennesker.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-06-14 19:22

Jo, jeg husker så tydeligt at Balledrengen ville anlægge en underjordisk rundkørsels-skydebane.
Hvor ville jeg gerne ha' set ansigtudtrykket på den stakkels sagbehandler der modtog hans ansøgning. Nogen påstår, at sagbehandleren blev langtidssygemeldt - og stadig er det. Om det er rigtigt, står hen i det uvisse, men jeg har en lumsk anelse om, det nok skal passe. Sagbehandleren har sikkert lagt ryg til mange af Ballefjogets edder og forbandelser, trusler om det ene og snart det andet.

Hvor har du ret Provsten. Skønt er det, at det endelig er lykkedes at lukke helt af for den tobenede skraldespand.
Jeg kan ikke lade være at tænke på, om Ballefjolset har fundet en ny hjemmeside han kan forpeste med sit gylle, løgn, pral, trusler om advokater, politimestre....? Det skulle ikke undre mig at det var tilfældet.

Jeg tror jeg vil searche lidt på de sider manden/båthornet evt. kunne tænkes at udgyde sin galde på.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-06-14 16:36

Tommy.

Jeg har lige haft forbindelse til en af mine gode jyske venner i det østjyske som kunne fortælle, at i forbindelse med sagsbehandlingen omkring Ballehof's rundkørsel, gik bølgerne så højt, at han blev forment adgang hos teknisk forvaltning på rådhuset i Hedensted. Man er ligeledes vidende om, at Ballen mindst èn gang er blevet smidt på porten af en rådhusbetjent p.g.a. dårlig opførsel, så dine oplysninger om sygdom hos noget personale synes rigtig !!!! Jeg synes sgu' det er flovt, at et voksent menneske ikke kan styre sig, men overraskende er det ikke !!

Augenzeuge4 aus Dänemark

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 26-06-14 17:27

KP. Tommy jeg er bange for Knudsen er faldet af på den, når det drejer sig om deltagelse på nye hjemmesider husk på han er så sandelig også ved at skrive på en ny bog og jeg har hørt han er i forhandlinger med Lars von Trier om en mulig filmatisering af sit livsværk
Allerede nu drømmer han om en mulig deltagelse på Can Festivalen 2015 måske 16

Mvh. SHJ, nu også med egen juletræskultur

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-06-14 07:42

Det vil sgu' blive film der vil vælte hele Danmark i popularitet - tænk blot på forfatterens store succes som leverandør af bøger (bog) til bibliotekerne !!!!

Gad vide om han selv skal agere skuespiller i bar røv og vicklers sammen med Ålen fra Zentropa Film ???
Mon ikke også der kunne blive plads til HÆ - ikke som skuespiller, men som co-producent - han har jo den helt store erfaring i foto og film, samt ikke mindst i hjemmesider !!!!

Kjeld - hvor mange træer har du i din "kultur" ??

ØV4
Ingen planer om en film fra Vejlefjord Skole, da jeg kun er pedelmedhjælper på skånejob !

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-06-14 12:42

Sandheden og Øjenvidnet Jeres humor er stor
Det sørgelige er, at det er så sandt så sandt.
Balle & Hæ, de nye Gøg og Gokke in natura.
Gøg og Gokke spillede fjolser - Balle & Hæ behøver blot at være naturlige

Mvh.
Tommy
Nu i latterkrampe

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-06-14 13:38

Gøg og Gokke spillede fjolser - Balle & Hæ behøver blot at være naturlige

Se Tommy ! Det er den rene og skære sandhed !!! Hvem der skal være Dick og hvem der skal være Doof, som de jo hedder syd for grænsen, må d'herrer sgu' selv finde ud af, hvis de kan enes, for det går vistnok ikke så godt mere med det venskab - har jeg hørt ?? Gud ved om produktionen af jægercamps bliver indstillet ??

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-06-14 14:28

Ja, Balledoof og Hædick

Mvh.
Tommy.
Oh hvilken lørdag

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 29-06-14 23:43

Nu er det nok ikke så lige til - alligevel. Når man tænker på den ballade fjolset fik startet i den lokale jagtforening, ender det hele nok med, at KnaldBalle kræver retten til at køre venstre om i rundkørslen.
"Det skaber vel en del uvenskaber " kunne han finde på at indvende, " men hellere fjender end dårlige venner" er vistnok hans ordsprog.

Mvh.
Tonganeseren

Er lige vendt tilbage fra en arbejdsferie på Fejø. Træt, træt og meget træt.

Sad forleden aften og kiggede på to pindsvin, som vistnok ikke kunne lide hinanden. De tøffede rundt om hinanden i et par timer - uden at nå til nogen afgørelse.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 30-06-14 08:43

Tonganeser.

Jeg har hørt at han har fået et, for ham, negativt svar på sin ansøgning om venstrekørsel, at han blev så edderrasende og ildsprudlende med det resultat, at et nærliggende hus gik op i lys lue. Tomten stårinu, hvilket egentlig bekommer ham vel, da det tog udsigten fra hans køkkenvindue over marker og skov !!!
"Lad dem blot hade, så længe de frygter", har han taget som sit ordsprog og forsøgt at tage patent på det, men det tilhører en anden, så den går sgu´ikke lille Knoldballe DickDoof !!

ØV4

Er der mon noget symbolsk i dine iagttagelser med pindsvinene ??

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-06-14 08:56

Er der mon noget symbolsk i dine iagttagelser med pindsvinene ??

Jeg gav de to pindsvin navne - Knald og Hæ, og stridighederne var af KnaldBallistiske dimensioner - nemlig masser af støj - ellers intet.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-06-14 16:46

Underholdningen er i topklasse.

Mvh.
Tommy

Accepteret svar
Fra : Sandhedsvidnet

Modtaget 300 point
Dato : 30-06-14 18:56

jeg fandt denne lille debat snas, som er vær at læse

http://www.kandu.dk/spg25595.aspx

Shv med mere

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-06-14 19:29

Fra : bb1

Dato : 16-11-03 19:20

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg glemte lige: Jo,jeg påstår at stålhagl generelt har et dårlige "skudbillede" en andre hagl typer. Af den simple grund at mange af dem ikke er runde.
Derfor er det så vigtigt,at jægere prøver mange forskellige patron typer inden de vælger den de foretrækker,at bruge.

Ja, for Fanden da. Jeg har hørt om aerodynamiske hagl som let laver et loop - før de rammer målet. Næsten som et papirfly, som heller ikke er rundt
Hvor er det dog skønt igen at læse noget fra "Mesterens" hånd.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-06-14 20:55

Ja - eller denne her;

Pauli - jeg understregede at jeg ikke ville gøre det til en diskusion. For alt er jo relativt og afhænger af den enkelte situation. Jeg ville blot gerne understrege,at afstanden er den alt overvejende faktor,men de patrontyper der findes idag. Jeg har i mit jægerliv nedlagt flere hundrede stk. råvildt med hagl. I de seneste år er jeg dog gået over til kun,at nedlægge dem med kugle,men det er mest fordi jeg ønsker,at forretage en selektiv afskydning af råvildtet på mit revier.

Ikk' fordi jeg tror den store mester er fyldt med løgen - slet ikke, men alt tyder på det.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-06-14 22:42

Nemlig.
I 2003 havde KnaldBalle kun haft jagttegn i måske 9 år. Sanddruelighed er ikke just "mesterens" største aktiv.

For øjeblikket funderer jeg over om jeg skal jage ræven ud af dens hule i min skrænt - eller om jeg skal lade den snuppe så mange mosegrise som muligt. De satans studsmus æder konens stauder. Jeg kvitterer med at lade gå ned i deres huller, og faktisk er de flyttet nærmere til naboen - hvis man tæller huller.
Ræven er den jeg fodrede i vinters, da den var uhyggeligt udtæret. Den plejede at sidde i gadelygtens skær - ventende på den daglige mængde hundefoder eller lidt afskær fra rådyrene. Dagligt sidder den nu på den anden side af hegnet og kigger på os. Hunden har det ikke så godt med naboskabet, men vi skal jo alle være her - på denne syndige klode.

Med venlig hilsen
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-06-14 23:15

KnaldBalles mening om sikkerhed og afstand får mig til at huske en indlæg fra "mesteren" på Jagtformidling, hvor han, uden at rødme, skrev at han havde nedlagt en ræv på 300 meters afstand - med riffel.
Jeg har ofte undret mig over denne vanvittige disposition fra en mand som kalde sig JÆGER, men nu står det hele lysende klart for mig.

KnaldBalle mener altså at jo længere ude et stykke vildt er, jo nemmere er det at ramme og dræbe. WauW

Fandeme godt at Jorden er rund.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-07-14 07:50

Nu skal vi passe på med at nedgøre alt hvad den store mester skriver og huske på, at han jo er én af DJ's store chefideologer, som jo er aut. skydeinstruktør, hundedomptør m.m.m., derudover besidder han jo en stor post i det organsatoriske arbejde i kreds 3, hvor han er et særdeles skattet medlem !! INU

Tommy - jeg tør god bekræfte at Balledoof er fyldt med løgen - det har han sgu' altid været, har jeg hørt !!!

ØV4

Mon ikke man i løbet af sommeren skulle aflægge DickeDoof en høflighedsvisit ? Jeg tror sgu' jeg gør det !! Denne gang uden at fortælle om tidspunkt !!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 01-07-14 08:55

Det skal du ikke gøre - hvis du gerne engang vil være jæger.

Ja,. det er så BalleSyndromets slut bemærkning, hvis man drager hans vid og indsigt i tvivl ., altså den gang han var i sin stormagttid her på Kandu.

Han er og bliver aldrig jæger, denne Hønseskytte , mon han er ved at klargøre stridsvognen, og koblingsanordningen på Volvoen, til den første testkørsel i rundkørslen, med et læs svært overrislede og tungtvejende bestyrelses medlemmer fra den lokale kreds, på ladet af Crampletten

Ballemanden´s fiser er godt nok blevet kolde på her og hisset, dette skrevet med stor undren, da han besidder en, ikke ringe størrelse af en vraltende methan-beholder, nok med en ph værdi, som er ligger langt under baserne, med de tyske dåseøl han og sjakket river ned, mens de hujer rundt på stridsvognen, på jagt efter endnu et fuglebur.

Mvh
BW
over Multi-Xrne

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-07-14 13:40

Oh du store mester, lad din pen danse her i tråden. Vi - de uvidende, trænger til at blive beriget med din store viden om jagt, skydning, hunde, ombyggede campletter, langdistance skydning efter levende mål, hvor enhver sniper i forhold til dig, du store mester, er en ren novice udi skydningens ædle kunst.

Kære bb1 lad pennen danse, berig os med din vid.

Desværre, mesteren er i flyverskjul.

Mvh.
Tommy.
Tak kære venner, endelig lykkedes det for os at afmontere bb1's små nosser,

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-07-14 13:56

Her i denne tråd findes et sindbillede af en ægte taber som ville så meget - men evnerne og hans forståelse for andre mennesker (og dyrs) behov for socialt og vederkvædende livsudfoldelse, er helt og aldeles væk !!!
Splid og spektakel har derimod været bb1's adelsmærke gennem mange år, således han i dag ikke magter at kunne svare på de mest simple spørgsmål, uden at blive perfid og personlig ! Vi andre har gerne villet vejlede ham, men nej tak ! Jeg alene vide mentaliteten har brændt sig så fast i denne nars "jærne", at kun nogle få medlemmer i en jagtforening i Horsens synes at holde ved.
De ønskes held og lykke med Løgnhalsen.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-07-14 23:38

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article4901916.ece

Endnu en grund til altid at have tjek på kuglefanget.

Da jeg fik øje på artiklen, troede jeg squ, at der var tale om nedlæggelsen af en tidlig brunstbuk, men så var det squ en tobenet af slagsen.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-07-14 23:52

Sakset fra JP):

Løgn bliver dyr for skandalelufthavn
Kæmpelufthavn ansatte ingeniør til at stå for brandventilationen. Men han var ikke ingeniør.

Hmmm - nåh - for hulen da. Det drejede sig om ventilationsystemer - ikke om kompressorer. Sorry ! -KnaldBalle.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-07-14 16:14

Der er åbenbart mange der lever på lånte fjer når det drejer sig om at kalde sig ingeniør
Jeg har kendskab til et par stykker

Mh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-07-14 16:20

Nå venner, vi må te' et - det der, med at uddele påinger

Tak for svaret Sandhedsvidnet.

Fortsat god sommer til alle ! Osse te dig Bent. Jeg håber du leverinu og ikke sprædder alt for megen løgen på din vaj

Mvh
Tommy

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 02-07-14 18:37

Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tak for poing