/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Føniks Computer=svindlere
Fra : permann
Vist : 660 gange
120 point
Dato : 12-06-03 06:52

Hej Alle

I sebtember måned 2002 køber jeg en computer hos føniks computer
20 maj 2003 går den i stykker den fryser i 3d spil.

Jeg finder ud af at grafikkortet er defekt.

Den kommer tilbage fra rep og de har skiftet strømforsyningen
og kommer hjem problemt er der stadig.

Den må til rep igen denne gang skifter de grafikkortet.
men min computer vil ikke anderkende kortet som agp kort
Føniks computer påstår at det er en software fejl og
påstår at jeg skal formatere computeren og starte forfra
spm sagt så gjort, men problemet er der stadig.

Computeren bliver indleveret for 3 gang, og Føniks computer
påstår at den ikke fejler noget den er testet og gennemprøvet
Jeg må betale 600 kroner for en tekniker time.
Men der hjemme er problemet ikke løst, den melder
stadig at den vil ikke anderkende kortet som agp kort.

Jeg prøver 2 andre grafikkort de fungerer udemærket
så det kan ku være grafikkortet der er defekt.

Jeg sender kortet til rep igen men jeg har ikke
fået det tilbage endnu.

Nu læser jeg på nettet at der er andre der har nøjagtig
samme problem som mig.

Er der andre der har samme problem på kandu?

Venlig Hilsen Peroglisbeth

Ps kortet er et Gforce 4 ti 4200 Mærket Daytona

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-06-03 09:18

Øhh...Ikke lige noget svar på dit spørgsmål, men du må ikke skrive "Føniks Computere=svindlere". Det er ikke lige tilladt iflg. lovgivningen. Kun et råd til dig

Kommentar
Fra : joker

Dato : 12-06-03 09:51

Hej Permann

Jeg har lige set nærmere på din sag og har fundet lidt på www.fs.dk, jeg er sikke på at der står meget mere om lign. sager. Jeg er rimlig sikker på at loven også giver dig muligheden for, at kræve varen ombytte ved 3. reperation. Der står dog noget om at det ikke må have storre omkostninger for firmaet.... men det mener jeg dog heller ikke at det ville have i din sag.

http://www.fs.dk/jura/fjura/jb95/jb060309.htm

Kommentar
Fra : hryttel

Dato : 12-06-03 10:05

Hej Permann,

Min erfaring er at når grafikkortet går, går ofte bunkortet sig også en tur. I de fleste tildfælde skal strømforsyningen, bundkortet og grafikkortet udskiftes!

Mvh,

Henning, Holland *<

Kommentar
Fra : peroglisbeth

Dato : 13-06-03 09:28

Til Hryttel

Jeg forstår ikke hvad du skriver, grafikkortet kan sgu da godt gå i stykker
uden at resten af computeren behøver at gå istykker.

Den virker udemærket med et andet grafikkort
ja den kører upåklageligt.

Men de altså Føniks Computere bliver ved med at påstå
at kortet er ok, og nu vil de have 300 kr for at hente
et defekt kort, hvor dumme tror de at jeg er.

Nu klager jeg til forbrugerrådet, det koster 80 kr

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-06-03 09:33

permann = peroglisbeth ?

Kommentar
Fra : peroglisbeth

Dato : 13-06-03 09:52

Hej Als

Du har fuldstændig ret det er fordi jeg både er
logget på hjemme og på job så simpelt er det

Peroglisbeth

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-06-03 09:58

Jeg mistænker dig heller ikke for noget som helst. Jeg har nu kun et brugernavn som jeg benytter både på arbejde og derhjemme. Jeg ved ikke om Kandu accepterer det andet, men ingen "bad feelings" fra min side.

Kommentar
Fra : Munk48

Dato : 03-07-03 10:40

Har aldrig haft problemer med Føniks. Korrekt og hurtig ekspedition.Husk at en puter er et stykke komplekst hardware.
Hvis du ikke er sikker på hvordan du samler en puter så lad andre gøre det for dig og de der hurtige bemærkninger om svindel & humbug
burde du tænke grundigt over først inden du slynger sådan en gang gylle ud over nogen firmaer..

Kommentar
Fra : permann

Dato : 03-07-03 11:03

Hej Munk48

Jeg har ikke selv samlet computeren det har føniks computer gjort,
des uden er jeg ikke den første person der har problemer med det
pågældende firma, det har jeg erfaret.

Men hvis du har gode erfaringer er det jo kun godt,
men du kender først butiken når dit kram går istykker.

Permann

Kommentar
Fra : permann

Dato : 03-07-03 11:03

Hej Munk48

Jeg har ikke selv samlet computeren det har føniks computer gjort,
desuden er jeg ikke den første person der har problemer med det
pågældende firma, det har jeg erfaret.

Men hvis du har gode erfaringer er det jo kun godt,
men du kender først butiken når dit kram går istykker.

Permann

Kommentar
Fra : permann

Dato : 03-07-03 11:03

Hej Munk48

Jeg har ikke selv samlet computeren det har føniks computer gjort,
desuden er jeg ikke den første person der har problemer med det
pågældende firma, det har jeg erfaret.

Men hvis du har gode erfaringer er det jo kun godt,
men du kender først butiken når dit kram går istykker.

Permann

Kommentar
Fra : Munk48

Dato : 03-07-03 11:43

Det du siger bliver ikke mere rigtigt af at blive gentaget 3 gange? LOL

Kommentar
Fra : Munk48

Dato : 03-07-03 11:45

Desuden tror jeg alle firmaer på et tidspunkt har haft probs med kunderne.Kan du nævne mig et firma der aldrig er blevet klaget over ?

Kommentar
Fra : SAVVY

Dato : 31-07-03 17:47

Jeg har selv haft samme problem med multimediaworld, der er ikke rigtigt noget at gøre ved det. Istedet for at gå til forhandleren, så prøv at få en bekendt til at fixe problemet gratis ;)

Kommentar
Fra : hbd

Dato : 06-08-03 07:38

Hejsa, jeg har lige haft en lign. oplevelse med Føniks, jeg har aldrig været udsat for noget lign.

Min Pc er fra august 2002, da den kommer hjem opdager jeg at der fiser en løsskrue rundt inde i kassen altså hen over bundkort mv, desuden virker diskettedrevet kun en gang i mellem. Efter 2-3 måneder ryger blæseren til grafikkortet, dette bliver dog løst uden yderligere problemer, dog vil de ikke erkende at der er fejl på diskettedrevet (dette har jeg efterhånden fået til at virke hver gang nu)
Nu har jeg så været ude for at min mus ikke virkede mere, jeg forsøgte med 2-3 andre mus men ingen virkede, ringer til firmaet og beder dem fixe det. Efter den har stået til rep. i 5 arbejdsdage (uden de har kigget på sagen - fortæller de at de lukker biksen ned fra onsdag-søndag hvilket betyder jeg skal undvære maskinen der også - hvermed har de overskredet deres aftale med 7 hverdage. Jeg laver en aftale med dem om at jeg henter den og afleverer den mandag eftermiddag efter aftale)

Maskinen kan ikke finde musen inde i enhedshåndteringen, men sætter jeg en "gammel" mus til uden scroll virker det fint. Jeg har ligeledes selv testet for softwarefejl ved at skifte harddisk osv. Så jeg har faktisk gjort en del af deres arbejde.

Så ringer de tirsdag og fortæller at jeg har øget grov vold mod maskinen, da stikket er fuldstændig ødelagt - det viser sig at indgangen til stikket er trukket i 1 og kun 1 ben, derfor skal jeg selv betale for rep.selvom de ikke kan bevise jeg har ødelagt det (hvilket jeg ikke har) Derfor kan jeg få nyt bundkort i det koster 1100kr. Da jeg ikke vil have dem til at rep. for noget jeg mener hører ind under garantien beder jeg om at få systemet udleveret - men skal betale 300 kr for at kan kun lige har brugt 2 min til at kigger bag på maskinen, han har INTET testet.

Da jeg kommer hjem filer vi stikket ned, og ganske rigtig er stikket fint det er en overfladeskramme der kan have været der fra starten, og har intet med det reelle problem - hvilket betyder at jeg stadig har et museproblem, men at de ikke vil erkende det, chefen i firmaet tillader sig ligeledes at smække røret på dernede, jeg er blevet kaldt hysterisk, og har nok sammenlagt brugt 10 timer på at fejlsøge, køre maskinen frem og tilbage og ikke mindst stået og ventet på at de ville ekspedere mig (sidste gang stod jeg 40min uden der var andre i butikken der skulle ekspederes), hver gang jeg har ringet er min maskine blevet væk, så det tager dem 5 min at finde den osv.

Dette skal helt klart menes som en advarsel for andre - pas på når I handler der. Men samtidig er det et råb om hjælp da jeg jo stadig ikke har fået løst problemet, er der nogle der ved hvorfor en alm mus virker og ikke en scroll mus - og er det noget man selv kan rep. sig ud af.

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-08-03 08:00

Nej, det med musen ved jeg ikke noget om, men det med diskettedrevet. Du kører så XP for det kan jeg næsten sige dig når diskettedrevet ikke virker. Når du sætter en diskette i som skulle være ok og som du har informationer på, så siger systemet at disketten er ikke formateret og om du vil formatere den. Den kan du jo selvfølgelig ikke når du har informationer på disketten du vil beholde. Det er et kendt problem og du kan skifte diskettedrev nok så mange gange for fejlen fortsætter. Er det ikke rigtig at sådan er det med dit diskettedrev?

Kommentar
Fra : permann

Dato : 06-08-03 08:21

Hej Hbd

Det er en kedelig oplevelse du har været ude for men det er standard
i Føniks Computer, de siger altid at det er ens eget problem, for så at tage
penge for at reparere eller kigge på computeren.

Jeg kan fortælle dig at jeg har klaget til forbrugerrådet, det er temmelig
besværligt men tiden værd.

De har sendt grafikkortet til test hos en ekspert som heller ikke kunne
få kortet til at virke med de drivere som jeg havde fået med,
han kontakter så dem der har lavet kortet og de siger
at de godt kan forstå at kortet ikke virker med de gamle drivere,
de siger at kortet kun virker med en ny cd med nye drivere
det har noget at gøre om det er 4 eller 8 gange agp,
de kan ikke forstå at jeg ikke har fået udlevet en ny cd
med drivere som jeg forøvrigt allerede har bedt om, men
de påstår at de gamle drivere er gode nok hvilket de ikke er.

Så teknikeren siger at det er Føniks Computer der har fejlen,
så jeg regner med at få mine penge igen, både de 1200 kr
for kortet og de 600 kr de har taget for en tekniker time.

Så jeg er færdig med at handle i føniks computer.

Permann

Kommentar
Fra : hbd

Dato : 06-08-03 08:25

Du har ganske ret, dog ser det ud til at problemet har løst sig selv (ligesom om det er blevet slidt til) Men jeg har dog også hentet alle de rettelser der er til XP, så det kan jo være de har rettet det efterhånden

Kommentar
Fra : hbd

Dato : 06-08-03 08:31

Hej Permann,

Glæder mig at det har lykkedes dig at få noget godt ud af sagen, deres kundeservice er lig 0, jeg har selv overvejet at klage til forbrugerrådet, men eftresom vi selv har filet lidt af plastikken i stikket af, tror jeg desværre ikke jeg når længere. De vil jo bare kunne sige at jeg har ødelagt bundkortet selv om der fysisk er noget andet galt på kortet, jeg har heldigvis kun tabt 300 kr. Men jeg vil da klart sige at Føniks er klar til at få besøg af Rene ord for pengene jeg har da overvejet at sende dem et tip, for med den behandling vil der nok være mange sager som vores, men jeg er bange for at Føniks ikke er forpligtet til at reagere selvom der kommer en retningslinie fra forbrugerrådet - men held og lykke med det. Er det forøvrigt i Århus eller København du har haft problemet, jeg kunne godt tænkte mig at vide om det kun er Århus der har disse problemer

Og for mig angår er jeg også færdig med at handle hos Føniks Computer - men hvor skal jeg så handle ???

Kommentar
Fra : permann

Dato : 06-08-03 08:46

Hej Hbd

Det er i københavn jeg har handlet, men det er åbenbart en
politik de praktiserer i alle deres butiker, forøvrigt mener jeg
at klagen skal være over 500 kr før at forbrugerrådet går
ind i sagen, plus at det koster 80 kr at klage men hvis
man får ret er det jo billigt sluppet og man får gjort
opmærksom på at få de har altså et problem i føniks computer.

Permann

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-08-03 08:49

I skulle virkelig prøve novadata i Sønderborg. De giver en rigtig god service og man kan også handle hos dem over nettet. Jeg har også prøvet flere før jeg handlede der. Det er en lille nørdebutik, hvor kunden er kongen. Ikke så meget med at det er ikke os, når noget kikser. Der skal siges at jeg ikke har nogen andel i det firma, jeg er bare alm. kunde som er godt tilfreds. http://www.novadata.dk

Kommentar
Fra : als

Dato : 06-08-03 08:53

De har også en lille biks i Hjørring så vidt jeg ved.