/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Systemfejl/program
Fra : Fattig
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 16-12-13 18:53

Jeg har et program der melder systemfejl når jeg vil åbne det. Det er en .exe.
Jeg får meddelelsen MSVBVM50.dll mangler. Kører nu med Win 7, og programmet har før virket på XP, har forsøgt at starte i en anden kompatibeltilstand men det virker ikke.
Hvad kan der gøres?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-12-13 19:03

har du checket, om den pågældende DLL fil findes på din PC? enten i programmets mappe eller i en systemmappe?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 16-12-13 19:29

Ja, filen er ikke på computeren. Har forsøgt at sende programmet til min mail, stadig med samme resultat MSVBVM50.dll mangler.
Det foreslås at jeg installerer programmet igen, men hvordan når det er et program der blev sendt til min nedlagte computer, der er smidt ud for flere år siden.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-12-13 19:43

Jamen så er svaret fra dit styresystem jo 100% korrekt.

Forstår ikke "Har forsøgt at sende programmet til min mail" - hvad betyder det?

Har du søgt på nettet efter den pågældende DLL?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 16-12-13 20:34

Bille1948

Forsøgte at videresende til programmet til mig selv, i et forsøg på om det kunne løse problemet.

Har nu hentet filen på nettet og pakket den ud, men det har ikke hjulpet. Skal den placeres et bestemt sted for at virke.

Har også forsøgt at genstarte, men stadig ingen held.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 16-12-13 20:55

"enten i programmets mappe eller i en systemmappe"

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-12-13 21:41

Hvad hedder programmet??? Det ville være en god start på hjælp hvis du oplyste det....

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 16-12-13 21:47

Programmet hedder: X-mas calendar.exe

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-12-13 08:24

Efter du har hentet .dll filen, har du så registeret den i Windows?
prøv og brug følgende guide.
http://www.wikihow.com/Register-a-DLL

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-13 14:00

Hent Visual Basic 6.0 Service Pack 5: Run-Time Redistribution Pack (vbrun60sp5.exe)

Gem den f.eks. på Skrivebordet, når den så er hentet så højreklikker du på den og vælger Kør som administrator

Hentes her, klik på grøn knap 'Download Now CNET Secure download'
http://download.cnet.com/Visual-Basic-6-0-Service-Pack-5-Run-Time-Redistribution-Pack-vbrun60sp5-exe/3000-2070_4-10727722.html

Eller hent Msvbvm50.exe her
http://support.microsoft.com/kb/180071

Klik på Msvbvm50.exe der er i punktet More Information.
Gem den f.eks. på Skrivebordet, når den så er hentet så højreklikker du på den og vælger Kør som administrator

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 17-12-13 16:27

Klaudi
Det hjalp, nu kan jeg åbne programmet.
Der er bare den lille detalje at det vises kun i kvart skærmstørelse.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 17-12-13 16:28

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-13 17:16

velbekomme