/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
CD-rom brænder der ikke kan brænde
Fra : andreasf
Vist : 333 gange
50 point
Dato : 10-06-03 22:15

Jeg har købt en ny CD-rombrænder da min gamle var langsom. mit gamle CD-drev var lidt i stykker så jeg har sat det nye drev i istedet for det. Dvs. jeg nu har to brændere men vil selvfølgelig helst bruge den nye. Den bliver imidlertid ikke registreret som en brænder, så jeg kan ikke rigtig brænde på den, og det er der jo ikke noget ved. Det kan imidlertid godt læse CD'er.
Min gamle brænder er en SCSI-brænder og jeg har sat den nye i der hvor mit gamle CD-drev sad.

Er der nogen der ved hvad der kan være galt, og hvordan jeg får drevet til at kunne brænde.
mvh

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 10-06-03 22:29

prøv evt at installer en aspii manager som du kan downloade fra dette link:
http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?sess=no&language=English+US&filekey=aspi_v471.exe

held og lykke
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 10-06-03 22:32

er din nye brænder også SCSI ?
Hvilket styresystem har du ?
Forsøg dig med
1. tag din gl. brænder ud start op se så om den skulle finde den

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 11-06-03 14:36

Den nye er ikke SCSI. Jeg bruger XP, og den kan jo godt finde brænderen som også godt kan læse CD'er. Den genkender den bare ikke som brænder.
mvh

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 11-06-03 14:36

Den nye er ikke SCSI. Jeg bruger XP, og den kan jo godt finde brænderen som også godt kan læse CD'er. Den genkender den bare ikke som brænder.
mvh

Kommentar
Fra : andreasf

Dato : 11-06-03 14:38

Og hvad er en aspii manager? Jeg bryder mig ikke om at installere noget jeg ikke ved hvad er.

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 11-06-03 16:22

en aspii manager, er en slags driver som er med til at nogle programmer kan brænde med din cd-brænder... Det er fra adaptecs hjemmeside, så du går ikke helt galt i byen... Den fulgte med til w2k, men ikke xp... Du må tage mig på ordet... installer den aspii manager... Jeg har selv installeret den...

Mvh
JudAs.J.LAiR.P