/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TREKSTORE
Fra : Dieter
Vist : 387 gange
100 point
Dato : 31-07-13 15:12

Det er et tysk fabrikat som har virket uoåklagelgt i flere år i flere år.
Nu lader den godt nok op. Men computeren kan ikke finde den !

Er der nogen, der kan komme med et tip hvad jeg kan gøre ved den ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-07-13 15:20

Hvad er "trekstore"?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 31-07-13 15:23

Det er en ekstern harddisk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-07-13 16:37

Er det en batteridrevet harddisk til at lagre billeder.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 31-07-13 16:56

Den er ikke batteridrevet. Er fosynet med et stik til 220V men har en strømforsyning til 12V.
Man kan lagre både billeder og filer.
Jeg har søgt på divere hjemmesider. Det ser ud til at jeg skal have fat i en driver.
Det er bare ikke lykkedes for mig endnu.
Nu er jeg kørt træt for i dag.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 09-08-13 09:41

Har du fået løst dit diskproblem?

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 09-08-13 12:28

Nej, mit problem eksisterer endnu. Men jeg slås også stadigvæk mit det. Der ligger for mange gode filer og programmer på "Trekstor"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-13 16:27

Start din computer op med en linux ubuntu / Mint cd eller Hirens boot cd
Sæt usb stikket til "Trekstor" og til computer
Tilslut strømmen til "Trekstor"

Hvis din trekstore dukker op så dobbelt klik på den og se om ikke den åbnes.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 09-08-13 17:48

Start din computer op med en linux ubuntu / Mint cd eller Hirens boot cd

Hvor får man da disse sager fra ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-13 19:34

Ok - jeg troede du havde sådan en CD.

Denne ubuntu 12.4 kan hentes her:
http://linux.softpedia.com/progDownload/Ubuntu-Precise-Pangolin-Download-76997.html

Klik ikke deres reklame men kun på denne:
Ubuntu 12.04.2 LTS (ISO) Desktop CD

Den skal gemmes evt. på skrivebordet (ikke installeres)

Når du har hentet den vil jeg fortælle hvad du skal gøre med den.

Ps. Har du programmet cdburnerxp på en computer så brug den computer til at hente ubuntufilen.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 11-08-13 10:09

Der kan være forskellige årsager..
Nogle trekstor leveres i FAT32 formatering, og windows laver kludder i det når en vis mængde data overskrides (32-100GB og stort antal filer)

Er den NTFS formateret, så kan det være pga afbrud uden at anvende "sikker fjernelse af hardware" hvilket kan medføre kludder i MFT.

Endelig kan det være CRC fejl pga alder/overophedning..

Spørg evt diskhelp www.diskhelp.dk/sporgos.htm - hvis der ikke kommer grimme lyde fra drevet, så er det som regel ikke noget alvorligt/dyrt.