/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Viasat
Fra : jensviggo
Vist : 636 gange
50 point
Dato : 14-07-13 09:16

Jeg har Viasat og er egentlig meget godt tilfreds, men jeg er ikke tilfreds, når jeg får billedudfald billedet hakker, så er det så er det der ikke, skide irriterende, jeg har parabol, der sidder ca 5 meter oppe i en mast.
Når jeg kigger på billedsignal og billedkvalitet er den grønne bjælke på ca 55-60, på signalet mens kvaliteten svinger mellem 0 og ca 20-30, dette sker når der her som nu er blæsende vejr, jeg skal sige, at jeg har nogle lidt høje asketræer, kan de genere kvaliteten, og hvorfor gør de det kun når det blæser.
Hvad kan jeg selv gøre........er der nogen der kender til problemet, og hvordan der evt. løses.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 14-07-13 09:38

kan jeg selv lave en online-softwaopdatering

Kommentar
Fra : peque

Dato : 14-07-13 09:39

Træer kan sagtens forringe din kvalitet op til flere procent.

Spørgsmålet er nok mere hvordan ser dine udfald ud - er det små firkanter på skærmen der falder ud - eller er det totalt sort billede ?

Derud over skal du også forvente trods vind og vejr kan parabolen rykke sig en smule og dermed forringe dit signal.

Hvis det er træerne der er i vejen - skal du stille dig ved siden af din parabol - og se på vinkelen som hovederne peger ind på din parabol - samme vinkel er udgang - og rammer træerne i denne vionkel er der god chance foir det er dem der driller - kunne være de bliver blæst hen foran ind i mellem.

Det kan dog også være dårlige irrede stik og måske fugt i LNB hovedet. Har efterhånden prøvet alle ting. En anden ting er hvis du har forlænget dine kabler det kan virkelig også give problemmer med signalet - dog mere hvis man har 2hoveder på - da skærmen bærer de 14 - 18 V som skifter imellem hovederne !

Kommentar
Fra : peque

Dato : 14-07-13 09:41

Ja alt efter hvilken model du har kan du bede den om at opdatere.
Men som du selv er inde på - tror jeg mere det er dine asketræer der giver balladen i blæsevejr - ganske enkelt fordi de blæser ind foran parabolen og giver mistet signal i et kort sekund!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-07-13 11:34

Du vil ALDRIG kunne undgå billedudfald 100% - det kan selv udbydere ikke........

Luften er fyldt med alskens forstyrrelser og ikke alle satér er lige gode.....

meeeen, jeg hælder nu også mest til at det er dine træer der laver ballade

Accepteret svar
Fra : fox_mulder

Modtaget 50 point
Dato : 14-07-13 12:48

har selv prøvet samme problem med canal digital, efter at vi tynede ud i grenene på træet forsvant problemmet fuldstendigt.
vh fox

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 14-07-13 14:41

tror osse det er træerne, vil prøve at tynde ud, og se om det hjælper

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-07-13 20:03

Behøver nu ikke at være dine træer, det kan også bare være at din parabol trænger til at blive justeret.
Som det allerede er blevet nævnt: start med at kontrollere om parabolen går fri af træerne.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 15-07-13 06:58

Det var træerne, fældede 3 træer og så var problemet løst,

tak for forslagene

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 15-07-13 13:42

Tak for svaret fox_mulder.