/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Tablet fra harald Nuborg - er den go'
Fra : Eyvind
Vist : 1171 gange
100 point
Dato : 11-05-13 19:22

Hej.
Jeg har set i Harald Nyborgs katalog at de sælger en tablet 10.1 til sølle 1500 kr.

http://www.harald-nyborg.dk/p3909/denver-tablet-10-1

Den ser ud til at være ret billig................................men er der nogen her som kender den.
Så ville det være rart at høre om dens kvaliteter eller mangel på samme.

Hilsen tablet drømmeren.

Accepteret svar
Fra : Thomas_Mygind

Modtaget 100 point
Dato : 11-05-13 20:26

Det naturligvis subjektivt men jeg vil mene at denne tablet er for svag til at den er rigtig brugbar. En dual core A9-processor går for langsomt til de fleste ting.

Et skridt op kunne være en Asus TF300T eller en Samsung Galaxy Tab2. Selvom jeg ikke er meget for Apple - så vil jeg mene at det er det eneste reelle valg i dag. Det vare dog ikke så længe før der kommer virkelig hurtige tablets på markedet – bare vent til efteråret…

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 12-05-13 11:33

3G er jo yt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-13 16:51

Jeg skal ikke have 3G - men kun bruge wifi.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 12-05-13 18:57

Jeg har dårlige erfaringer med denver, billig discount,

selv har jeg apple, men snart er samsung vist førende?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-05-13 19:51

svendgiversen - hvis der var midler tilstede blev det nok Nexus 10, som vist også kan køre med Linux ubuntu......................................men så mange midler er der ikke tilstede til det formål.
http://www.google.com/nexus/10/

Men jeg tænker også at det lige så godt kunne blive en alm. 10" bærbar, som stort set fylder det samme - eller en tablet med løst tastatur, til at hægte på.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-13 21:19

Jeg har det lidt sådan at hvorfor vælge en Tablet når man alligevel vil have tastatur, mus og andet gejl. En tablet er jo for at det skal være let at tage med sig og stuve i en stor lomme. Den er let at skrive på med det elektroniske tastatur der er i softwaren. Her snakker jeg ikke om Denveren men mere generelt om tablets.
Jeg holder med Thomas_Mygind i at cpu er for lille, og mener også at Denver er af den billige slags der ikke helt lever op til de krav jeg tror du vil stille til den. Så svendgiversen har givetvis ret i sin påstand.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 13-05-13 21:54

Jeg har selv en Asus TF300T - som kan fås for ca. 2200 kr på tilbud. Den er rimelig god - specielt efter at der er kommet Jelly bean 4.2 på den. Det er en quad-core Tegra 3.

Man kan streame DR programmer - se film på netværket - Google hjemmesider - der er spil til børnene når man skal på tur. Men, den er ikke så hurtig som en PC'er - og jeg mangler musen og tastaturet - som bare gør det at navigere rundt noget nemmere.

Hvis jeg skulle købe noget i dag - så tror jeg at jeg ville vælge en lille bærbar - men en mus med ledning.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-05-13 22:07

Enig.

Man skal have brug for en tablet for at man køber den. Den bliver ikke en erstatning for en pc/bærbar. Det er de ikke hurtige nok til endnu. Dog er de stadigvæk bedre end at sidde og læse mail og surfe på en smartphone. Dertil er jeg blevet for gammel og svagtseende. Jeg har både smartphone, bærbar, tablet og flere pcer og bruger det hele. Men foretrækker faktisk min gamle pc med 22" flad skærm. Der kan man se alt og i en god kvaliltet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-13 11:42

Tja - med jeres gode argumenter, har jeg kigget i et spejl, og spurgt mig selv om hvad jeg egentlig skulle bruge sådan en tablet til. En Ipad var det nok aldrig blevet til, for den er lidt dyr og der er alt for meget "brand" omkring den.
Jeg fejler det samme som mange andre mænd, "Nøj hvor er den smart - sådan en må jeg eje".
Så til brug som en mindre rejsefætter, er det måske nok en 10" bærbar, som også uden videre kan køre ubuntu...................der skal jo leges.

Tak for jeres øjenåbnere.

Ja Fijala - min gamle Asus hjemmebygger med to 19" skærme er god til at kigge på til film, foto og tegninger.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-05-13 13:07

Citat
kigget i et spejl, og spurgt mig selv om hvad jeg egentlig skulle bruge sådan en tablet til
det er meget farligt at gøre, så får du aldrig noget hvis du skal kunne dokumentere et behov
Citat
Man skal have brug for en tablet for at man køber den
hvis jeg skulle købe elektronik ud fra den forudsætning, så havde jeg godt nok ikke ret meget elektronisk isenkram, mon der er nogen af os som kan sige sig fri fra kun at købe efter behov?
Nej vel køb det du gerne vil have - hvis du har råd

Min bærbare tog skade i foråret og bliver på et tidspunkt skiftet til en anden bærbar, ikke en tavlecomputer, de er for dyre eller kan for lidt hvis de er billige
Hvis jeg så i spejlet først så har jeg egentlig slet ikke brug for en bærbar computer, det er kun for at kunne blive i sofaen og ikke bevæge mig 10 skridt ind i elektronik rummet med 2 stationære computere, men har jeg brug for at have 2 stationære computere i stuen for ikke at nævne den tredie som står på loftet og kører som fil server? Eller 2 TV apparater, eller 2 mobil telefoner den ene er en såkaldt smart telefon? Uha jeg skal vist slet ikke se i spejlet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-13 14:23

Jow OVN - det var nok også årsagen til at jeg en gang købte en masse fotoudstyr.
Zeis Ikon / Rolleiflex / Hasselblad / Nikon / Canon / Canon bærbar (ixus)
Jeg har stadig nogle af dem tilbage.

Det bliver nok ikke nogen tablet, men måske en alm. bærbar 10" til sofa og rejsebrug.

Altså lige hvis ikke der er nogen forhindringer......................

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-13 20:00

Tak for svaret Thomas_Mygind. Jeg bliver ved mine gamle bærbare indtil videre.

Ps. Jeg havde ellers glædet mig til at sidde nede ved S-toget og surfe gratis på nettet hver gang toget rullede ind på stationen.