/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ikonudfald
Fra : Steenk1
Vist : 384 gange
100 point
Dato : 08-06-03 21:36

Jeg har et mærkeligt problem. Når jeg opretter en genvej på mit skrivebord f.eks. til en bestemt hjemmeside vil den ikon der følger med fra hjemmesiden ikke blive der. Følgende gang jeg slukker og tænder for min PC bliver ikonet udskiftet med det blå e på hvid baggrund. Det samme gør sig gældende i min foretrukneliste i int.expl.. Jeg har indstillet min explorer til at slette cookies hver gang der tændes for PC´en men det burde da ikke have noget at sige eller hvad...

Steenk1

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-06-03 21:44

Det ville også være sket, selv om du ikke havde sat explorer til at slette cookies.
Hvergang du tømmer mappen med temporære internetfiler, ændres de flotte ikoner
i foretrukne til det kedelige e på hvid baggrund.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 08-06-03 21:54

det er sikkert fordi du sletter temporary internet files og al offline indhold
klik på indstillinger og sæt den til ved hvert besøg på siden eller hvad du nu kan lide

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 08-06-03 23:21

Er der slet ikke nogen mulighed for at undgå det, da jeg gerne vil slette tempfilerne en gang imellem da jeg ikke har voldsomt meget plads på min HD

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-06-03 23:47

Uanset hvor megen plads, du har, er du nødt til at slette tempfilerne engang imellem.
Ellers får du et andet problem - nemlig at du ikke kan downloade billeder i jpeg-format.
Om der er nogen mulighed for at bevare de originale internet-ikoner i Foretrukne og
på skrivebordet? Tjah, jeg mener bestemt, at der findes et program, som kan klare
denne opgave, men desværre kan jeg ikke huske, hvad det hedder.
Når - eller hvis - jeg kommer i tanke om det, vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 08-06-03 23:57
Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-06-03 00:58

hvis du køre win xp så kan du gøre det at du kopiere dine ikoner fra
C:\Documents and Settings\"dit navn" \Lokale indstillinger\Temporary Internet Files
til en mappe som feks du kalder ikoner og så ude i din foretrukne højreklikker du på dit link og så egenskaber
nu kan du skifte dit ikon ud med en af dem du har i din mappe ikoner

f.eks www.kandu.dk ikon hedder " favicon.ico" og den ligger i din Temporary Internet Files

http://www.kandu.dk/dk/favicon.ico

Kommentar
Fra : Steenk1

Dato : 09-06-03 01:14

jeg kører WIN98

Kommentar
Fra : technet

Dato : 09-06-03 02:22

selvom du køre win98 så er principet det samme
men her ligger din internet ikoner i denne mappe
C:\WINDOWS\Temporary Internet Files