/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
ram og grafikkort
Fra : alan57
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 05-03-13 11:32

Hvad hjælper det at sætte mere ram i sin pc?
hvis det ikke gør ens pc hurtigere hvad gør det så?
Med hensyn til støre grafikkort hvad hjælper det så på?
alan57

Accepteret svar
Fra : mystik

Modtaget 60 point
Dato : 05-03-13 12:17

Når man sætter mere RAM i sin PC, vil den køre hurtigere. Men forskellen mellem 4 og 6 gb RAM lægger man altså kun mærke til, hvis man kører f.eks. tunge grafikprogrammer eller spil. Eller ser videoer. Alt dette kræver ekstra RAM. Større grafikkort skal man primært købe til 3D spil. Tekstprogrammer kræver max. 1-2 gb RAM. Og 7-kabale og lign. kræver kræver heller ingenting.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-13 12:19

Det har meget stor betydning til afvikling af grafik på streaming og spil, og også ved installation af programmer.

Jeg har problemet på tætteste hold lige nu hvor jeg roder med en gammel computer, der er installeret Windows 7 men foreløbig kun 1 GB ram, den ER langsom idet den deler med bundkortets grafikkort, selv internetsider er den langsom om at åbne.
Den kommer helt op at stå når jeg har suppleret med dele fra min gamle nedbrudte maskine som var noget hurtigere inden den stod af i svinget

Langt de fleste kan klare sig med 2 GB ram, eller mindre hvis de har et grafikkort med mindst 512 mb ram.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 05-03-13 12:56

Tak for svaret mystik.