/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Pc tænder og slukker !
Fra : Christiankl
Vist : 474 gange
60 point
Dato : 07-02-13 15:55

Hej igen jeg bliver nødt til at oprette et nyt indlæg om min pc, da det gamle ikke rigtigt kom nogen vejen..

Jeg købte en CPU, bundkort og ram for 10 mdr siden, jeg samlede det og det virkede fint.

Min pc gik i stykker for nogen dage siden. Jeg skulle tænde skidtet men så står den bare og tænder i 1 sek, og så slukker den i 4 sek, og tænder så igen i 1 sek, det bliver den ved med..

Jeg prøvede og lave udelukkes metoden. jeg tog en komponent ud af gangen, og prøvede så at tænde den. Intet hjalp.

Jeg prøvede at starte den, kun med PSU, CPU og bundkort. Den gjorde stadigvæk. Så fandt jeg en skod 250 w PSU frem, der gjorde den stadigvæk, bare med mindre kraft Dvs. den startede næsten ikke.

Så prøvede jeg at sende mit bundkort til reklamation hos proshop, de kunne ikke finde nogen fejl ved bundkortet.

Mit kabinet har en ret dårlig tænd og sluk knap, man skal trykke hårdt for at den starter. Kan det være derfor. Kan det være at fjeren ikke virker mere og den bare står "fast" der inde ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-13 16:27

Det lyder som strømforsyningens aut. frakobler grundet for stort forbrug.
Sidder alle stik på plads.
Ligger der en skrue under motherboard og kortslutter.

Hvis du piller alt fra undtagen den lille lydgiver ----------- kan den så holde sig uden at slukke.
Og kommer der nogen bip lyde

Kommentar
Fra : Christiankl

Dato : 07-02-13 16:49

ALLE stik sad som de skulle. og nej ingen skruer bag bundkort. Nu kan jeg ikke teste pt. da mit bundkort er på vej tilbage fra proshop.

Lydgiver ? hvad mener du .

Jeg prøver og kontrollere mit kabinet med noget gammelt lort nu. så kan jeg da udelukke det. :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-13 17:04

På mine bundkort har jeg altid skulle montere en lille højtaler som giver et bip når alt er i orden.
Den giver så flere bip osv ved fejl.

Derfor kan man starte helt fra bunden uden ram / harddiske / CD drev / diskette drev / lydkort / andet udstyr.................kun strømforsyning / processor / og den lille lydgiver.
Så kan man fylde på efterhånden og evt starte med ram

Kommentar
Fra : Christiankl

Dato : 07-02-13 17:17

Når. Ja det kender jeg godt, men kunne ikke få min højtaler til at virke da fik det nye bundkort. :/ men tror desværre det er min CPU, den kan jeg jo heldigvis sende til reklamation. doh risikere jeg at skulle betale 280 kr for deres tid til at teste om den er død..

Men nu fortsætter jeg på de mindre ting indtil mit bundkort kommer.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-02-13 17:20

for at teste om det sku være din tænd sluk knap.

åben kabinettet, pil stikket til tænd knappe af på bund kortet. brug en lille skruetrækker til at luse de to ben på bundkortet til tænd sluk. bare et sekund eller der omkring, og se om maskinen ikke starter.

Kommentar
Fra : Christiankl

Dato : 07-02-13 17:26

Jeg har testet det ved at putte et gammelt bundkort i og knappen virker fint. Så må det da være CPU'en. nu har jeg testet alt der kan testes. På nær CPU'en.

Er det risikoen værd at sende min cpu op til proshop, og risikere at den virker i deres maskine, og så bliver jeg nød til at betale 280 kr for ingen ting IGEN xD

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-02-13 18:45

Når du afprøver hardfware, så lad være med at monterer bundkortet ind i pcen. Bare lad det ligge på bordet og hiv så power kabler, afbryder, reset osv over på. Så er det meget lettere at teste og komme til at se hvad der sker.

Men kaqn stadig tro det er psu der fejler

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-02-13 19:37

Jeg tror det ville være bedre/nemmere at købe en der er samlet!

Og det bliver da ikke bedre af at oprette et nyt spørgsmål om det samme problem

Kommentar
Fra : Christiankl

Dato : 07-02-13 20:03

filjala. Så vil jeg hellere til det andet bøvl hehe. Ja ang. psu'en. Den har jeg jo prøvet at udskifte med en gammel model 250 w. den gjorde det samme bare med mindre power på.

Klaudi det vil sikkert være lettere ja, men også MEGET dyrere. min pc er nu udemærket.

PSU 800 w
CPU intel corei5 3,3 ghz
Graffikkort nvidia 460gtx
Ram 8 gb ddr3 crossair
bundkort asus 88 et eller andet.
1000 gb harddisk.

Hvis jeg skal finde sådan en pc i dag, koster den ca. 5000-7000 kr.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-02-13 10:09

Et godt sted at begynde ved fejlfinding.........................er fra bunden.
Ude på bordet så du kan komme til.

Bundkort
CPU
PSU
Lydgiver
Og så sætte en ting til ad gangen - start med ram en klods ad gangen.

Luk ned og sluk for PSU inden du tilsætter noget.

Det var metoden jeg brugte, da jeg legede med stationære comp.