/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Samsung tv bøvl
Fra : Peabody
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 03-02-13 07:11

Hej
Min mors Samsung tv er begyndt at "glemme" sin kanal rækkefølge
Jeg har installeret en opdatering :ingen forskel
Hvis jeg kun retter en 4-5 kanaler ind : kan det godt huske dem,men ikke 20
Det kører med Waoo fiber, digital kabel forbindelse.

Tv'et er ca tre år gammelt,et LED 32" ,Nr. UE32C4005PWZZE

Hvad kan det skyldes???

Mvh Peabody

Kommentar
Fra : LTPTiger

Dato : 03-02-13 10:02

Hvor pudsigt....Så sent som igår fortalte en ven at han engang købte 2 samsung fjernsyn.
Lidt over 2 år... 1 ½ måned efter garatiens udløb går begge fjernsyn i stykker med 14 dages mellemrun..Som om der var en timer der slog til..

Så hvis jeg ska et bud på dit problem, så er det nok bare garantien der er udløbet

Håber du får løst problemet...

Mvh LTP

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-02-13 10:10

PÅ nogleTV er der en samlet kanalliste, hvor alle kanaler ligger. Eftefølgende kan man gå ind og vælge sine "ynglingskanaler" og sortere dem. Herefter skal man gemme den nye kanaloversigt og vælge den. man vil så kunne se kanalerne i den rækkefølge man selv har valgt.

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 03-02-13 10:26

ja,har selv tænkt på det med garantien

Jo,men jeg sorterer dem som da vi købte det,nu glemmer det bare rækkefølgen om natten.
Det har virket fint indtil nu.

spekulerer om der er et"knapbatteri" som i en stationær pc,der husker dato.

mvh Peabody

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-13 16:47

Citat
spekulerer om der er et"knapbatteri" som i en stationær pc,der husker dato.

NEJ - kanalrækkefølgen er bestemt af din udbyder.....

Skal du sortere i kanalerne, skal de gemmes som "favorit" - DEN LISTE kan du så lægge i egen rækkefølge....

men men men - der er desværre problemer med softwaren i visse modeller af 2008-09 og 10 årgange.....

Om det netop er et sådant din mor besidder er jo svært at sige....

PS.

Der er fejl i din modelbetegnelse - de sidste 4 er vel "WXXE"

Kommentar
Fra : Peabody

Dato : 03-02-13 17:03

Nej modellen er :UEC4005PWZZE SQ03

Købt hos A til Z i Hjørring , Samsung danmark siger det er parallel import ????

Min mor fik Waoo fiber tv i December,der sorterede jeg kanalerne for hende,det er gået fint indtil for tre dage siden ,så kan det lige pludselig ikke huske rækkefølgen længere når det er slukket om natten.

Det der er mærkeligt er at jeg kan sortere en 4 -5 stykker,uden at det glemmer rækkefølgen,sætter jeg jeg flere i orden, går det helt i kludder om natten.

Og jeg har ! opdateret softwaren

mvh Peabody

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-02-13 17:24

Citat
det er gået fint indtil for tre dage siden ,så kan det lige pludselig ikke huske rækkefølgen længere når det er slukket om natten.

mon ikke det så skyldes kanalonlægning fra udbyder - eller at den opdaterer og derved lægger kanalerne tilbage fra start

At det er parallel import gør absolut ikke problemet med software mindre....

Citat
Og jeg har ! opdateret softwaren

Mon ikke det er "firmware" du har opdateret

Men igen - læg dem som favoritter - så bliver de i den rækkefølge DU bestemmer - også selvom udbyder ændrer rækkefølgen....