/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Min iPad er stum !!!
Fra : WonderfulQ
Vist : 572 gange
70 point
Dato : 26-01-13 18:32

Jeg har købt en ipad2 og har selvfølgelig hentet Facebook til den. Mit problem er nu, at den er fuldstændig stum mht når jeg modtager breve og andet på facebook. Der kommer heller ikke en banner frem i toppen. Den siger heller ikke noget når jeg modtager mails - eller jo - lyden kommer når jeg HAR åbnet programmet.

Kan nogen hjælpe. ??!??

Jeg har kæmpet i 4-5 timer nu og har prøvet ALT.
Jeg har slettet FB og installeret det 7 gange. Både gemmen selve ipad'en og også igennem AppStore. Jeg har haft den slukket 10-12 gange - men intet hjælper desværre. :(

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-01-13 19:01

trykke 2 gange hurtig på home button og swipe helt ud til venstre der er lyd (fandt det et andet sted på nettet) hilsen Xou

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 26-01-13 19:13

Det er ikke det. Lyden er HELT skruet op.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 26-01-13 20:15

Indstillinger, lyde hvordan stå indstillingerne her?

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 26-01-13 20:15

Du har købt en Ipad til en døvstum. De fåes i forskelige udgaver.

vic200

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 26-01-13 20:25

Alt er skruet helt op i indstillinger og lyde. Og hver enkelt har sin egen ringetone. Mail har en, epost har en anden, Tweet har en 3., osv. Facebook har tretone hedder den. Men den virker jo ikk. :((((

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 26-01-13 20:33

Kan du overhovedet få noget lyd ud af den? Kan du afspille musik?

Der sidder en knap i på ydersiden, hvor lyden kan slås fra.

Har du slået den til der?

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 26-01-13 20:46

Ej hvor er I søde.

Jeg ved jo godt der sidder den knap på siden og den er slået til lyd, altså den er ikke orange.

Ja jeg har lyd på alt andet. Jeg kan høre på YT, facebook video, osv. Og mht mail så kommer der lyd om at jeg har modtaget mail - MEN først når jeg åbner programmet. Jeg skal altså åbne min mail hver 2. min for, at tjekke om der er kommet ny mail. :(

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-01-13 00:05

Når FB er instaleret, skal du i "Indstillinger" for din Ipad.

Her skal det være kommet et sperart punkt for FB, hvor du kan stille lyde og vibration.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 27-01-13 00:15

Benjamin - det er gjort. Alt er prøvet. Virker desværre alligevel. Indstillingerne står på samme måde på FB som til mit spil Wordfeud - men Wordfeud virker, men FB gør ikke. Det er også det der frustrerer mig. :(
Jeg har også været i push up indstillinger - men det er kun beregnet mail.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 27-01-13 01:18

Indstillinger mail hent-data vælg evt 15min

Ps Nu er en iPad jo opbygget på en måde så den spare på batteriet

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 27-01-13 01:24

rotw - det er også gjort. Min veninde, som sidder ved siden a mig, sender beskeder til mig og så sidder vi bare og venter. :)
Ellers en god mulighed - men det virker desværre heller ikk.

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 27-01-13 05:03

Den er jo i stykker og skal rep.

vic200

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-01-13 07:58

Har du prøvet at "Windows genstarte" den slukke den og se hvordan den vågner ?

Det har en enkelt gang virket meden Iphone, at det man ikke kunne få til at virke virkede efter den havde været slukket helt.

mvh Benjamin

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 27-01-13 08:48

Benjamin - Slukket helt ? At jeg holder knappen på tippen inde og sliser "slukfunktionen" til side ?

Det er gjort rigtig rigtig mange gange.

Ellers ved jeg ikke jvad du mener med "at slukke helt".

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 27-01-13 09:15

*toppen

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-01-13 09:37

Prøv at gå i "Idstillinger" _ "Meddelelser - Her kan du se de applikationer der er med i eller ikke med i Meddelelscenter", som er den del der styre om telefon skal give lyde og vibrationer.

Hvis du ikke finder FB i den første, er den længere nede under dem der ikke er med i Meddelelscenter.

Så kan du gå ind og flytte den til at være med og vælge de indstillinger der passer til dine behov og ønsker.

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 27-01-13 09:45

Benjamin - den er i meddelsescenter. Jeg har kun 4 i det felt.

Facebook, gmail, Wordfeud og Skype. Resten er i feltet nedenunder. Og alle indstillinger er ens - på de 4 ting i meddelsescenter. Det er kun Wordfeud der siger noget og som kommer frem som advarsel på min skærm. I låsetilstand.

Gmail spiller først en lyd når jeg åbner programmet. Jeg har også været i push up og sat den til at hente hver 15. min. Den stod, til, at starte med på manuelt.

Så alt er desværre prøvet. :((((

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-01-13 09:52

Jeg finder indstilligner via min iphone, da jeg ikke har IPAD. Men de er jo stort set ens.

Kan du se under FB, i hvilke situationer den skal give lyd, mm?

Alt er jo ikke prøvet, "når der er noget der ikke virker"...

Det er helt sikkrt en indstillingsfejl, som blot skal findes....

Kender du ikke en der har en IPAD, hvor det virker. Så kan i gennemgå indstillinger sammen?

Mvh Benjamin

Kommentar
Fra : WonderfulQ

Dato : 27-01-13 09:59

Benjamin - min veninde sidder ved siden a mig og har gjort det siden fredag. Hun har en fuldstændig magen til og tro mig jeg har samlinget. ;) Det var faktisk fordi hendes bibber og dytter i et væk, at jeg kom på at det ville jeg oz ha på min. Og jeg startede i går morges. Troede jo bare lige det var til ....... :( Og det sjove er at hun aldrig har været i indstillinger og gøre noget. Den har bare virket fra start a.

Under indstillingerne kan man ikke vælge hvornår den skal sige noget. Det skal man gøre inde i selve FB på ipad'en. Der har jeg været og alt er sat til. Undtagen nogle småting jeg ikke gider ha push up på, bla når mine venner er i nærheden osv. Så den skulle også være på plads. :)

Jeg har lige lavet en nulstilling a indstillinger og været i meddelsescenter og sat alle 4 app fuldstændig ens. Nu virker WF, mail og Skype. Det er FB der hænger. :((((